Campania INCASO „Noiembrie – luna fără datoriiˮ a ajuns la a 10-a ediție

01 Nov. 2021, 14:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
01 Nov. 2021, 14:30 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Campania „Noiembrie – luna fără datoriiˮ, organizată anual de INCASO, cea mai mare companie de gestiune a creanțelor din Republica Moldova, a ajuns la ediția cu numărul 10.

Deși în ultimii ani s-au făcut zeci de campanii de informare la tema educației financiare, organizate atât de instituții ale statului, cât și de ONG-uri și mass-media, problema îndatorării a fost și rămâne un subiect sensibil pentru societate.

Încă din 2012, INCASO a fost o voce constantă în promovarea unui stil de viață fără datorii, cu accent pe importanța conștientizării riscurilor generate de neplata la timp a angajamentelor financiare asumate.

Creșterea de la an la an a volumului datoriilor restante intrate în gestiunea INCASO, de la credite neachitate la timp, la facturi emise și neplătite pentru serviciile comunale, utilități sau telefonie, demonstrează foarte clar că este necesară o mai mare implicare în educația financiară a populației a tuturor actorilor-cheie atât din domeniul public, cât și privat.

În 2021 avem o creștere cu 23,25% a valorii datoriilor restante intrate în gestiunea INCASO. La finele lunii septembrie, volumul datoriilor restante intrate în gestiunea INCASO de la începutul anului curent era de 486 de milioane de lei, față de 380 de milioane de lei în aceeași perioadă din 2020.

Pentru a scăpa mai ușor de datorii, la fel ca și în campaniile precedente, echipa INCASO de avocați, juriști și mediatori este pregătită să acorde consultanță juridică gratuită telefonic sau on-line, pentru soluționarea litigiilor legate de datorii, cu accent pe mediere. De asemenea, debitorii vor beneficia de reduceri de până la 100% la penalități și alte costuri la achitarea datoriilor procesate de INCASO, iar pentru că am ajuns la a 10-a ediție a Campaniei „Noiembrie – luna fără datoriiˮ, anul acesta vom acorda premii săptămânale, în valoare totală de 10 mii de lei, la achitarea integrală a restanțelor.

Totodată, prin parteneriatul cu Biroul Istoriilor de Credit INFODEBIT CREDIT REPORT, toți doritorii vor putea să-și verifice, în perioada 1 – 30 noiembrie curent, Raportul istoriei de credit la un preț de doar 200 de lei, față de 350 lei.

„Noiembrie – luna fără datorii” este o campanie marca INCASO, care a ajuns deja la ediția a 10-a, fiind organizată în contextul Zilei Internaționale fără Datorii, marcată anual pe data de 17 noiembrie. Scopul acesteia este de a atrage atenția asupra riscurilor generate de datoriile neplătite la timp, care pot deveni o povară dacă nu sunt soluționate timpuriu. Echipa INCASO, împreună cu partenerii campaniei, vine cu un îndemn către toți cetățenii să adopte o conduită responsabilă în raport cu finanțele proprii și să acorde mai multă importanță reputației financiare.

P.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII