A sosit și ziua cea mare – astăzi va avea loc lansarea iPhone 13. Ce funcții va avea noul model de la Apple

14 Sept. 2021, 09:37
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
14 Sept. 2021, 09:37 // Au Bani //  MD Bani

Unul din cele mai așteptate smartphone-uri din lume, iPhone 13, urmează să fie lansat astăzi, 14 septembrie. Amatorii de gadget-uri, cât și experții spun că noul model va avea o baterie mai mare.

Ce știm până acum despre noul model

Potrivit celor mai recente zvonuri, noua generație de iPhone va avea în mare parte schimbări de soft. În ceea ce privește designul, acesta va suferi doar mici modificări la cameră. Ea nu o să mai iasă în relief ca la modelele anterioare, ci o să fie acoperită de un perete de sticlă.

Totodată, cum generația de iPhone 13 Pro presupune o cameră mai performantă, grosimea peretelui de sticlă ar putea fi un pic mai mare. O să fie și mai multe moduri de fotografiere, iar zvonurile ne mai spun că o să poți să-ți faci un selfie din modul video.

De asemenea, o să ai și un nou mod pentru fotografiile pe timp de noapte. Printre altele, noul iPhone 13 o să aibă memoria îmbunătățită. După mai multe critici pe această temă venite din spațiul public, telefonul o să aibă și o memorie de 1TB.

În plus, noua generație va avea și tehnologie cu suport prin satelit. Asta ca să poți comunica mai repede prin mesaje.

Cât va costa noul telefon și ce alte lansări au mai pregătit cei de la Apple

Prețul o să crească mai mult la această generație comparativ cu telefoanele anterioare, iar acest lucru este din cauza problemelor pe care le-au întâmpinat pe lanțul de aprovizionare cu chip-uri. Totuși, experții spun că acest lucru nu o să le afecteze cota de piață, iar asta se datorează clienților care plătesc deja pentru calitatea materialelor sau pentru că deja au investit în ecosistemul creat de cei de la Apple.

La evenimentul de lansare este așteptat noul Apple Watch Series 7. Modelul o să aibă o baterie mai durabilă, dar și opțiuni pentru monitorizarea nivelului de glucoză sau a temperaturii din corp. Pe lângă ceas e așteptată și noua generație de căști AirPods. Primul lucru schimbat este bateria care o să dureze mai mult, dar și design-ul care o să fie mai în linie cu modelul căștilor AirPods Pro.

 

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII