Afacera lui Sturza din eCommerce merge ca pe roate. De unde vrea să mai ia bani ieftini

28 Sept. 2021, 08:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
28 Sept. 2021, 08:53 // Bani și Afaceri //  bani.md

Obligaţiunile Elefant Online emise în 2018 au ajuns la scadenţă, peste 650 de investitori deţinând în total 76.514 obligaţiuni corporative, faţă de 65 de investitori câţi au cumpărat titlurile în urmă cu 3 ani, scrie Ziarul Financiar.

Elefant va rambursa astăzi principalul în valoare de 100 lei/obligaţiune şi ultimul cupon aferent celei de-a şasea perioade de dobândă în valoare de 4,5616 lei/ obligaţiune. Astfel, suma totală de plată este de  9,7 miliaoane lei din care principal 7,65 milioane lei.

Valoarea emisiunii de obligaţiuni s-a ridicat la 7,65 milioane lei şi au avut o dobândă anuală fixă (cupon) de 9%, plătibilă semestrial.

Emisiunea de obligaţiuni, lansată în urmă cu trei ani, a fost subscrisă prin plasament privat intermediat de SSIF Tradeville, de către 65 de investitori, dintre care 61 persoane fizice şi 4 persoane juridice.

La plata ultimului cupon erau înregistrate 641 persoane fizice şi 12 persoane juridice.

Suma atrasă, investită în dezvoltarea platformei Elefant

“Suma pe care am atras-o a fost investită în dezvoltarea platformei Elefant, iar interesul crescut al investitorilor în obligaţiunile emise arată încredea pe care au avut-o în companie dar şi în planurile de dezvoltare ale acesteia. Succesul acestei emisiuni arată faptul că instrumentele de pe piaţa de capital reprezintă un mijloc prin care banii investitorilor ajung în economia reală contribuind la dezovoltarea companiilor”, a declarat Sergiu Chircă, CEO Elefant.ro.

Plata se va efectua prin intermediul Depozitarului Central şi a băncii Transilvania. Obligaţiunile emise de Elefant Online S.A. au fost tranzacţionate în cadrul Sistemului Alternativ de Tranzacţionare administrat de Bursa de Valori Bucureşti, începând cu 20 februarie 2019, sub simbolul ELEF21.

Potrivit surselor ZF, Wood & Company Financial Services, intermediar de top 10 la bursa românească, ar lucra la listarea retailerului online Elefant la Bursa de Valori Bucureşti printr-o ofertă publică iniţială (IPO) programată a se desfăşura în luna noiembrie a acestui an.

Elefant vrea să ajungă la 50 de showroom-uri

Elefant vrea să ajungă la un număr de  50 de showroom-uri la nivel naţional în următorii patru ani. În prezent compania deţine 11 showroom-uri şi 14 puncte de ridicare.

Compania a  raportat afaceri de 104 mil. lei în primul semestru din 2021 şi pierderi nete de 3,8 milioane de lei. Spre comparaţie, în prima jumătate din 2020, compania a avut afaceri de 102 mil. lei şi un profit net de 473.000 de lei, potrivit raportului semestrial publicat la BVB.

Elefant.ro a pornit ca librărie online în 2009. Acum are zece linii suplimentare de produse, inclusiv mobilă și electronice.

Platforma a fost lansată în iunie 2010 și este cea mai cunoscută investiție a lui Ion Sturza făcută în România, fiind  cel mai mare retailer online de carte de pe piața locală, care în ultimii ani s-a repoziționat ca un mall al familiei.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII