Banca ungurilor din România, cu subsidiară și în Moldova, a avut un profit în scădere cu 40%

11 Mart. 2023, 19:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Mart. 2023, 19:08 // Actual //  Lupu Eduard

OTP Bank România a încheiat 2022 cu un profit net în scădere cu 40%, la 34,6 milioane de lei românești, pe fondul creșterii puternice a provizioanelor. Dinamica creditării s-a înjumătățit față de 2021.

Banca cu acționariat ungar a obținut o creștere a venitului net din dobânzi cu 35%, la 673 de milioane de lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au crescut cu 5%, la 60 de milioane de lei, iar cele din alte surse au scăzut cu 36%, la 55 de milioane de lei.

Veniturile operaționale au crescut, astfel, cu 23%, la 788 de milioane de lei, mai rapid decât cheltuielile operaționale, care au avansat cu 10%, la 571 de milioane de lei.

Profitul operațional înregistrat a crescut cu 76% față de 2021, la 217 milioane de lei.

Rezultatul net pe tot anul trecut a fost de 34,6 milioane de lei, în scădere cu 40% față de cel de 58 de milioane de lei înregistrat în 2021. Pe de altă parte, profitul băncii a crescut puternic în trimestrul al patrulea, la 49 de milioane de lei, după ce la 9 luni era pe pierdere.

Volumul creditelor performante a crescut cu 10% la finalul anului 2022, fiind susținut de creșteri pe majoritatea liniilor de business. Segmentul de creditare corporate a crescut cu 15%, creditarea pentru IMM-uri cu 11%, cea pentru finanțarea prin leasing cu 25% în timp ce zona de retail a încetinit ritmul, având o creștere de 4%.

Subsidiarele care au contribuit cel mai mult la acest rezultat sunt OTP Core din Ungaria (252 miliarde de forinți/ 3,12 miliarde de lei de lei), DSK Bank din Bulgaria (120 miliarde de forinți/ 1,48 miliarde de lei), Croația (43 miliarde de forinți/ 529 milioane de lei), Serbia (37 miliarde de forinți/ 456 milioane de lei), Slovenia (24 miliarde de forinți/ 295 milioane de lei) Ucraina (-16 miliarde de forinți/ -197 milioane de lei), Rusia (43 miliarde HU / 526 milioane de lei), Muntenegru (10 miliarde de forinți/ 121 milioane de lei), Moldova (6 miliarde de forinți/ 72 milioane de lei) și subsidiara din Albania (10 miliarde de forinți/ 126 milioane de lei).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Iul. 2024, 09:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Iul. 2024, 09:56 // Actual //  Lupu Eduard

Grecia a urcat o poziție în topul preferințelor turiștilor, fiind plasată acum pe locul patru. 75% dintre cetățenii de pe continent și-au exprimat dorința de a vizita statul elen în următoarele luni, înregistrând o creștere de șase puncte procentuale față de anul trecut.

În plus, Grecia este în top și în privința creșterii cheltuielilor turiștilor europeni în primul semestru din 2024, conform celui mai recent studiu al European Travel Commission (ETC). Cheltuielile de călătorie au crescut cu 25% în Grecia și Spania, cu 20% în Italia și cu 16% în Franța, toate destinațiile mediteraneene fiind în fruntea listei vizitatorilor europeni.

Studiul arată o creștere semnificativă a interesului pentru călătorii în rândul europenilor în perioada iunie-noiembrie 2024, pe fondul cererii solide din partea turiștilor spanioli, italieni și britanici. În toate cele trei țări, opt din zece respondenți au indicat că intenționează să călătorească în perioada menționată.

De asemenea, 36% dintre europeni vor să facă cel puțin o călătorie în următoarele luni, o creștere de 6% față de anul trecut. Alți 33% vor să facă o a doua călătorie, iar 24% trei sau mai multe călătorii.

Cererea pentru destinațiile mediteraneene este la un nivel ridicat, cei mai mulți turiști europeni (45%) preferând zonele însorite pentru viitoarea lor vacanță. Interesul pentru sudul Europei este la un nivel stabil comparativ cu 2023, dar a scăzut cu 10% față de 2022, nu și în Grecia. Crește în continuare cererea pentru destinațiile din vestul și nordul Europei, cu 18% și, respectiv, 13%.

Spania și Italia sunt principalele alegeri ale turiștilor europeni, fiecare fiind preferată de 8% dintre respondenți. Ele sunt urmate de Franța (7%) și Grecia (6%).

Vizitatorii sunt interesați în următoarele șase luni de „soare și mare” (19%), „cultură și patrimoniu” (17%), „natură și excursii” (14%) și „city breaks” (13%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău