Carrefour își face bagajele din România. Gigantul francez vinde tot și pleacă

25 Oct. 2025, 10:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
25 Oct. 2025, 10:40 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, plănuiește să vândă toate supermarketurile pe care le deține în România, potrivit informațiilor publicate de Economedia. Compania franceză a mandatat deja banca BNP Paribas să găsească potențiali cumpărători, în cadrul unei reevaluări strategice la nivel de grup.

Decizia vine după ce retailerul a început deja să-și reducă prezența pe piața locală, vânzând un magazin din Pitești către lanțul românesc La Cocoș, iar spațiul comercial din Sun Plaza București a fost preluat de Auchan.

Într-un răspuns oficial, reprezentanții Carrefour România au evitat să confirme tranzacția, precizând că analiza este parte a procesului global de reorganizare a grupului:

„Aflat la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități, care acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piață.”
Context economic și presiuni legislative
Decizia Carrefour ar putea fi influențată și de politicile guvernamentale din ultimii ani, care au introdus sau menținut plafonarea adaosurilor comerciale pentru zeci de produse de bază. În plus, marile lanțuri de magazine au fost obligate să vândă un procent tot mai mare de produse locale, fapt ce a redus marjele de profit ale retailerilor internaționali.

În primele nouă luni ale anului 2025, Carrefour a raportat în România vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% față de perioada similară din 2024. Țara este a patra piață europeană pentru grupul francez, după Franța, Spania și Belgia.

La sfârșitul lunii septembrie, rețeaua Carrefour din România includea 458 de magazine: 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.

Surse din piață susțin că Jerónimo Martins, grupul portughez care operează rețelele Biedronka (Polonia) și Pingo Doce (Portugalia), ar fi analizat posibilitatea achiziției, însă oficialii companiei au negat interesul, precizând că nu iau în calcul extinderea în România sau Polonia în prezent.

Fondat în 1959, Carrefour Group operează peste 14.000 de magazine în peste 40 de țări, având o cifră de afaceri de 94,1 miliarde de euro în 2023 și peste 500.000 de angajați în întreaga lume. Grupul trece printr-un proces amplu de optimizare a portofoliului internațional, concentrându-se pe piețele unde performanța operațională este mai ridicată.

Dacă decizia de vânzare va fi confirmată, ieșirea Carrefour din România ar marca una dintre cele mai importante restructurări din sectorul de retail din ultimii 10 ani, cu potențiale efecte majore asupra pieței de consum, a furnizorilor locali și a concurenței între marile lanțuri internaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Oct. 2025, 10:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
25 Oct. 2025, 10:49 // Actual //  Ursu Victor

Timpii de așteptare în punctele de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova s-au redus la jumătate pe parcursul acestui an, a declarat președintele Nicușor Dan, citat de News.ro. Oficialul a precizat că monitorizează evoluția traficului la frontieră și primește rapoarte periodice privind fluxurile de pasageri și mărfuri.

„Față de începutul lui 2025, suntem la 50%. Pe partea românească s-au dus mai mulți oameni – și în vamă, și în polițiile de frontieră. În același timp, în unele puncte au fost implementate controale mixte, care reduc timpul de procesare la jumătate. Mai sunt însă multe de făcut”, a spus Nicușor Dan, vineri seară, la Iași.

Probleme persistente pe segmentul de transport de marfă
Președintele a atras atenția că transporturile comerciale continuă să fie afectate de timpi mari de așteptare, ceea ce crește costurile de export pentru companiile din Republica Moldova.

„Avem o problemă cu transportul de marfă, pentru că orice interval de timp semnificativ care ține un TIR în vamă crește costul pentru marfa pe care Republica Moldova o exportă. Soluția este automatizarea verificărilor prin scanere, dar pentru asta e nevoie de o achiziție publică cu toate procedurile și năravurile aferente”, a declarat el.

Potrivit autorităților, controalele mixte și digitalizarea proceselor vamale vor continua să fie priorități în relația bilaterală România–Republica Moldova, în special în contextul creșterii volumului de transporturi comerciale și al intensificării exporturilor moldovenești către Uniunea Europeană.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII