Cât de mult valorează industria de gaming? Țările cu cei mai mulți gameri

03 Mai 2021, 09:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
03 Mai 2021, 09:30 // Bani și Afaceri //  MD Bani

La nivel global există 2.7 milioane de persoane care se joacă pe console sau telefoane. Aceasta ar însemna că 1 din 3 oameni din lume se joacă pe console sau smartphone-uri. Industria de gaming a ajuns să valoreze mai mult decât cea muzicală și cinematografică luate împreună!

Conform raportului publicat de Accenture, industria de gaming a ajuns să valoreze 300 de miliarde de dolari. Iar creșterea va continua: predicția în acest moment este că vor exista 400 de milioane de gameri noi până la finalul lui 2023. Țările cu cei mai mulți gameri sunt China, Statele Unite și Japonia.

Industrie gaming venituri indirecte

  • 39.7 mld – Device-uri mobile;
  • 39.3 mld – Hardware pentru PC-uri;
  • 9.3 mld – Conținut video;
  • 12 mld – Accesorii gaming;
  • 1.3 mld – eSports.

Țările cu cei mai mulți gameri

  • 929 mil – China;
  • 219 mil – SUA;
  • 75 mil – Japonia;
  • 40 mil – Marea Britanie.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII