Cu un „an lumină” mai aproape de Marte: Ce construiește compania lui Musk

24 Mai 2021, 06:49
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
24 Mai 2021, 06:49 // Au Bani //  MD Bani

Fotografiile făcute în apropierea facilităților de testare ale SpaceX din sudul Texasului arată construcția a ceea ce pare a fi primul prototip Super Heavy al companiei lui Elon Musk.

Structura masivă de 70 de metri, supranumită BN3, este concepută pentru a ridica nava spațială Starship a companiei spațiale pe orbită, scrie playtech.ro.

Compania condusă de Elon Musk face pași majori în direcția realizării obiectivului său de a lansa giganta sa navă Starship pe orbită, după lansarea recentă de succes a prototipului său SN15 Starship la aproximativ zece kilometri. Dar a ajunge până în spațiu reprezintă, totuși, o provocare enormă.

Compania lui Musk se pregătește intens să ajungă pe orbită

Prototipul masiv Super Heavy are acum 28 de decupaje la baza sa, fiecare fiind destinat unui motor masiv de rachete Raptor, potrivit Teslarati. Este un pas uriaș, față de cele trei motoare Raptor care au alimentat SN15.

Compania a depus recent o cerere la Comisia Federală de Comunicații pentru a-i permite să execute atât cu un Starship, cât și cu Super Heavy în timpul unui „zbor de test orbital”.

Acest zbor de testare ar putea avea loc în următoarele șase luni, începând cu 20 iunie.

Un document separat depus la FCC a subliniat planurile SpaceX de a-și lansa zborul de testare Starship Orbital din „Starbase, Texas”, să ajungă pe orbită și să aterizeze la aproximativ 62 de mile de coasta de nord-vest a Kauai, Hawaii, „într-o aterizare ușoară pe ocean”.

Acum, SpaceX trebuie să termine asamblarea și să-și testeze amplificatorul BN3 Super Heavy, precum și următorul său prototip Starship, supranumit SN20.

„Următoarea revizie tehnologie majoră este la SN20”, a scris pe Twitter Musk la sfârșitul lunii martie. „Aceste nave vor fi capabile să ajungă pe orbită, cu un scut termic și un sistem de separare a treptelor. Probabilitatea de ascensiune cu succes este mare”.

Cu toate acestea, Musk a menționat în același tweet că un astfel de zbor nu va fi ușor. Viitoarele prototipuri ale navei „vor avea nevoie probabil de multe încercări de zbor pentru reuși și pentru a aterizare intact”, a spus el.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII