Cu un „an lumină” mai aproape de Marte: Ce construiește compania lui Musk

24 Mai 2021, 06:49
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
24 Mai 2021, 06:49 // Au Bani //  MD Bani

Fotografiile făcute în apropierea facilităților de testare ale SpaceX din sudul Texasului arată construcția a ceea ce pare a fi primul prototip Super Heavy al companiei lui Elon Musk.

Structura masivă de 70 de metri, supranumită BN3, este concepută pentru a ridica nava spațială Starship a companiei spațiale pe orbită, scrie playtech.ro.

Compania condusă de Elon Musk face pași majori în direcția realizării obiectivului său de a lansa giganta sa navă Starship pe orbită, după lansarea recentă de succes a prototipului său SN15 Starship la aproximativ zece kilometri. Dar a ajunge până în spațiu reprezintă, totuși, o provocare enormă.

Compania lui Musk se pregătește intens să ajungă pe orbită

Prototipul masiv Super Heavy are acum 28 de decupaje la baza sa, fiecare fiind destinat unui motor masiv de rachete Raptor, potrivit Teslarati. Este un pas uriaș, față de cele trei motoare Raptor care au alimentat SN15.

Compania a depus recent o cerere la Comisia Federală de Comunicații pentru a-i permite să execute atât cu un Starship, cât și cu Super Heavy în timpul unui „zbor de test orbital”.

Acest zbor de testare ar putea avea loc în următoarele șase luni, începând cu 20 iunie.

Un document separat depus la FCC a subliniat planurile SpaceX de a-și lansa zborul de testare Starship Orbital din „Starbase, Texas”, să ajungă pe orbită și să aterizeze la aproximativ 62 de mile de coasta de nord-vest a Kauai, Hawaii, „într-o aterizare ușoară pe ocean”.

Acum, SpaceX trebuie să termine asamblarea și să-și testeze amplificatorul BN3 Super Heavy, precum și următorul său prototip Starship, supranumit SN20.

„Următoarea revizie tehnologie majoră este la SN20”, a scris pe Twitter Musk la sfârșitul lunii martie. „Aceste nave vor fi capabile să ajungă pe orbită, cu un scut termic și un sistem de separare a treptelor. Probabilitatea de ascensiune cu succes este mare”.

Cu toate acestea, Musk a menționat în același tweet că un astfel de zbor nu va fi ușor. Viitoarele prototipuri ale navei „vor avea nevoie probabil de multe încercări de zbor pentru reuși și pentru a aterizare intact”, a spus el.

Realitatea Live

27 Nov. 2025, 10:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
27 Nov. 2025, 10:09 // Actual //  Grîu Tatiana

Compania Air India a descoperit unul dintre Boeing-urile sale după 12 ani. Aeronava, un Boeing 737-200 aflat la sol din 2012, a fost găsită întâmplător într-un colț al aeroportului din Kolkata, potrivit Le Figaro. Gafa administrativă a reaprins criticile la adresa fostei conduceri publice a companiei aeriene, scrie mediafax.ro.

Air India a recuperat aeronave pe care o pierduse de mult timp. Aceasta se afla într-o zonă îndepărtată a aeroportului. Campbell Wilson, directorul executiv al Air India, a recunoscut situația într-un mesaj intern relatat de Telegraph India: „Deși casarea unei aeronave vechi nu este neobișnuită, aceasta a fost. Nici măcar nu știam că acest avion se află încă printre activele noastre”, a transmis șeful companiei.

După verificare, Boeing-ul a fost mutat și vândut. „Am scăpat de o amintire veche”, a glumit directorul executiv.

Totuși, Boeingul nu poate fi considerat un avion fantomă. Livrat Indian Airlines în 1982, a fost ulterior operat de mai multe companii aeriene. În 2007, acesta a revenit la Indian Airlines ca avion cargo. La fuziunea cu Air India, a intrat automat în flota companiei naționale. Retras din serviciu în 2012, avionul a fost parcat în Kolkata unde a fost uitat.

Contrar practicilor din industrie, aeronava nu a fost demontată sau vândută pentru piese de schimb. Ca urmare a reorganizărilor interne, avionul a dispărut din evidențe. În timpul privatizării Air India și al achiziției acesteia de către Tata Group, Boeingul nu a mai apărut printre activele oficiale ale companiei. Experții au vorbit despre deficiențele fostei conduceri publice a Air India demonstrate prin lipsa registrelor de active, monitorizarea inadecvată a aeronavelor la sol și lipsa de transparență în ceea ce privește activele reale.

Reprezentanții Aeroportului Kolkata susțin că au anunțat în repetate rânduri compania, fără a primi un răspuns. Cu toate acestea, aeroportul a primit aproape 100.000 de euro pentru cei 13 ani de găzduire a Boeingului. În final, aeronava, veche de 43 de ani, a fost vândută unui intermediar și transportată la Bangalore, unde va fi folosită pentru antrenamentul la sol al echipajelor de avion.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII