Angajații pe care îi alegi pot aduce compania la un alt nivel sau pot contribui la eșecul ei. Recrutarea de personal este o activitate provocatoare și, adesea, stresantă. Este greu să îi mulțumești pe toți din companie și să alegi întotdeauna persoane care să corespundă tuturor cerințelor și să fie pe placul colegilor. Totuși, cum putem atrage oamenii potriviți în echipă? Iată câteva trucuri.
Caută o persoană implicată
O persoană căreia îi pasă de cariera sa este candidatul pe care vrei să îl angajezi. Persoanele care își schimbă joburile și carierele frecvent sunt, de regulă, acelea care își doresc beneficii salariale mai mari, fiind mai puțin interesate de succesul afacerii. Loialitatea față de o companie poate fi un semn al implicării candidatului în proiecte provocatoare și dorința de a face parte dintr-o echipă de succes. Așadar, este indicat să verifici, înainte de angajare, durata joburilor anterioare ale candidatului.
Stabilește cerințele jobului înainte de angajare
Angajarea persoanei potrivite începe cu o analiză a jobului. Aceasta permite colectarea informațiilor despre sarcinile, responsabilitățile, abilități, provocările și rezultatele pe care le presupune un anumit loc de muncă. Informațiile din analiza jobului sunt fundamentale pentru dezvoltarea unei fișe a postului pentru angajatul potrivit. Cu ajutorul acesteia, îți poți planifica strategia de recrutare, astfel încât să găsești cei mai buni candidați pentru postul respectiv.
Planifică strategia de recrutare
Odată ce ai fișa postului gata, îți poți stabili întâlniri cu angajații care vor lucra cu viitorii salariați. Managerul este un pion important în planificarea unei strategii de recrutare. Candidatul trebuie să îndeplinească cerințele echipei de lucru și să se poată integra ușor în colectiv. Vei avea nevoie de o persoană care să se potrivească culturii organizaționale, astfel că printre abilitățile pe care ar fi bine să le cauți la candidați se numără și capacitatea de a lucra în echipă, de a comunica ușor și de a se adapta fără probleme.
Verifică trecutul profesional al candidatului
Verificarea trecutului profesional al candidatului te poate ajuta să iei cea mai bună decizie și se numără printre cei mai importanți pași în procesul de recrutare. Trebuie să te asiguri că persoana pe care vrei să o angajezi deține abilitățile trecute în CV.
Verificarea background-ului angajatului ar trebui să includă referințe de muncă, în special din partea foștilor angajatori, acreditări educaționale și antecedente penale.
Realizează un interviu de angajare serios
Interviul de angajare este un factor cu un impact puternic în procesul de recrutare. Acesta este instrumentul de care angajatorii se folosesc cel mai bine pentru a face alegerile potrivite. Drept urmare, întrebările adresate în timpul interviului de angajare sunt vitale pentru a cunoaște mai bine persoana din fața ta. Astfel, poți separa candidații dezirabili de cei mai puțin potriviți.