Cum să te îmbogățești pe YouTube. Ghidul copilului care câștigă milioane de dolari anual

29 Mart. 2021, 14:29
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
29 Mart. 2021, 14:29 // Au Bani //  MD Bani

Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de YouTube din lume, cu un canal principal care a atras 29 de milioane de abonați. Ryan Kaji este cunoscut pentru filmulețele sale în care deschide jucării sau realizează proiecte de artizanat.

Imperiul video al lui Ryan Kaji realizează majoritatea veniturilor sale din mărfuri, nu din reclame. De asemenea, Shion și Loann Kaji, părinții lui Ryan, au încheiat acorduri de sponsorizare și comercializare cu Walmart și Target și au semnat pentru emisiuni TV cu Nickelodeon și Amazon. Anul acesta, Kajis adaugă o linie de încălțăminte cu Skechers USA Inc. În total, produsele cu brandul Ryan’s World au generat vânzări de peste 250 de milioane de dolari în 2020, potrivit Chris Williams, a cărui companie PocketWatch Inc. se ocupă de activitatea de licențiere a familiei în afara YouTube . Ponderea Kajis din aceste vânzări a reprezentat de la 60% la 70% din cele 30 de milioane de dolari din veniturile lor anuale – devenind primul an în care compania de licențiere și-a depășit veniturile publicitare YouTube, scrie Bloomberg.

Timp de trei ani consecutivi, Ryan a realizat mai mult decât orice alt YouTuber, potrivit estimărilor de la Forbes. Operațiunea Kajis, care constă din opt canale separate și afacerea de merchandising corespunzătoare, servește drept model pentru alții, arătând că cele mai de succes operațiuni YouTube văd veniturile din publicitate ca o proporție în scădere din activitatea lor globală.

Ryan a apărut pentru prima oară pe YouTube la vârsta de 3 ani în videoclipuri în care deschidea și analiza jucării. Datorită carismei sale de pe ecran și a logicii inexplicabile a YouTube-ului, aceste videoclipuri au acumulat miliarde de vizionări.

Programarea lui Ryan a urmat tendințele schimbătoare ale YouTube și propriile interese pe măsură ce crește. „Când era mai mic, îmi plăcea să mă joc cu jucării, așa că am realizat o mulțime de videoclipuri cu jucării”, spune băiatul. Dar acum, „îmi place să fac videoclipuri despre jocuri, știință, arte și meserii, experimentând”. Pentru a se asigura că fiul lor nu trebuie să adopte YouTube ca loc de muncă cu normă întreagă, părinții lui Ryan au creat o serie de personaje în jurul său, transformând un canal numit inițial Ryan’s ToysReview în Ryan’s World. Acum, lista de personaje animate include Combo Panda și Gus Gummy Gator – ambele cu mai mult de 1 milion de abonați proprii. Pe canalul său principal, oamenii urmăresc aproape 1 milion de ore de videoclip în fiecare zi, potrivit companiei de analize Tubular Labs.

În 2017, Kajis s-a conectat cu PocketWatch, noua companie media a lui Williams. Au fost de acord să facă din PocketWatch partenerul lor exclusiv pe termen lung pentru videoclipurile lui Ryan – precum și pentru Combo Panda și Gus – și au luat o participație la acțiune în companie. Alți investitori ai PocketWatch includ United Talent Agency, ViacomCBS Inc. și Robert Downey Jr.

Williams, un veteran al primei rețele YouTube Maker Studios, a pus la punct un plan de franciză pentru a transforma Ryan’s World într-un gigant de licențiere pentru copii, cum ar fi Frozen sau SpongeBob Squarepants, ultimul care la un moment dat a câștigat peste 8 miliarde de dolari pe an pentru Nickelodeon. A contactat zeci de potențiali parteneri de licențiere și comercianți cu amănuntul. La acea vreme, canalele YouTube nu aveau experiență în vânzarea de jucării sau îmbrăcăminte, iar majoritatea companiilor erau reticente să se conecteze.

Walmart Inc. și-a arătat disponibilitatea de a-i acorda o șansă lui Kaji. Pe măsură ce echipa a lansat primele produse, a avut prima întâlnire cu fanii la un magazin din Bentonville, Arkansas, ocazie cu care și-a prezentat propriile jucării. Evenimentul a fost modest promovat, astfel că nimeni nu se aștepta la cine știe ce prezență, însă Ryan Kaji a fost pur și simplu luat cu asalt de un număr mare de fani, astfel că afacerea a explodat. Între timp, Kaji și PocketWatch și-au licențiat personajele pentru mai mult de 100 de parteneri diferiți.

Cu toate acestea, Kaji se confruntă și cu obstacole. În 2019 canalul principal a fost reclamat, iar problema nu a fost soluționată nici până acum.

Mulți alți creatori YouTube își propun să urmeze exemplul Kajis, diversificându-se în linii de jucării și alte mărfuri. Cocomelon, cel mai vizionat canal de pe YouTube, a lansat o linie de jucării în septembrie și a acordat licență episoade Netflix Inc., care s-a clasat rapid printre cele mai populare 10 emisiuni ale serviciului de streaming din SUA And Love Diana, o altă proprietate din PocketWatch stabil, s-a aliniat la aproape 50 de licențiați în doar câteva luni.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 17:08
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 17:08 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a urcat pe locul al treilea între furnizorii de orz ai Uniunii Europene în sezonul iulie 2024–iunie 2025, exportând pe piața comunitară 117 807 tone și depășind astfel Serbia, arată o analiză a economistului Iurie Rija bazată pe date Eurostat. Deși volumul este aproape identic cu cel din sezonul precedent (116 162 t), ponderea Moldovei în totalul importurilor UE s-a ridicat de la 6,4 % la 10,3 %, datorită scăderii livrărilor din Marea Britanie și Ucraina. În ansamblu, Moldova a expediat 123 925 t de orz în sezon, cu 22 % mai puțin față de 2023/2024, dar a compensat prin orientarea către piețele europene, unde prețul mediu a fost de 3,29 lei/kg, în creștere față de 3,06 lei/kg în sezonul precedent.

Valoarea totală a exporturilor de orz s-a cifrat la 407,8 mil. lei, sub nivelul din 2023/2024 (485,8 mil. lei), dar aproape dublă față de sezonul 2022/2023. În primele șase luni din 2025 au fost exportate doar 14 363 t, toate în intervalul ianuarie-martie; lipsa livrărilor din aprilie-iunie indică epuizarea stocurilor înainte de noua recoltă. În același timp, prețul mediu a urcat de la 3,85 lei/kg în ianuarie la 4,76 lei/kg în februarie, menținându-se peste patru lei în martie.

Exporturile au fost dominate de trei companii, „OROM-IMEXPO” SRL (25 % din volum), „RUSAGRO-PRIM” SRL (24,6 %) și „DEMIR AGRO” SRL (14 %). În primul semestru din 2025, concentrarea s-a accentuat: „OROM-IMEXPO” a realizat 61,7 % din total, urmată de „CRIST-VALG” SRL (15,1 %) și „RUSAGRO-PRIM” SRL (10,5 %).

Elveția a devenit principala destinație, cu 34,5 mii t (aproape o treime din exporturi) la un preț mediu de 3 lei/kg, urmată de Cipru (33,3 mii t) și Grecia (28,9 mii t). România, odinioară cel mai mare cumpărător, a coborât pe locul patru cu 11 mii t, în timp ce Turcia a preluat poziția a cincea cu 6,1 mii t.

Sezonul de recoltare 2025 a început la 4 iulie, cu randamente prognozate de 4-4,5 t/ha, peste media anului trecut. Prețurile oferite rămân modeste, între 2,60 lei/kg la câmp și 3,10 lei/kg la Giurgiulești, iar tranzacțiile sunt lente: fermierii speră la prețuri mai mari, în timp ce traderii așteaptă clarificări pe piața regională a cerealelor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO