Cum va fi împărțită averea lui Țîriac după moarte. Miliardarul și-a făcut testamentul

02 Ian. 2023, 19:29
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Ian. 2023, 19:29 // Actual //  bani.md

Ion Țiriac (83 de ani) are o avere estimată la câteva miliarde de dolari. Presa italiană scrie că fostul mare te cunismen ar avea nu mai puțin de 33 de moștenitori.

Viața lui Ion Țiriac este o poveste modernă, unică, de la băiatul născut în munții Transilvaniei la averea de 2 miliarde de dolari, de la racheta de tenis la lumea afacerilor. Astăzi Ion Țiriac este cel mai bogat sportiv din lume.

Primul român care a intrat pe lista Forbes a recunoscut că are 33 de copii, dintre care doar 3 îi poartă numele.

Cum se va împărţi averea lui Ion Ţiriac

„Întotdeauna mi-au plăcut femeile, nu-mi explic de ce. Din cei 33 de copii ai mei, doar 3 sunt legitimi și au numele meu… Activele mele, însă, vor fi împărțite în 33 de felii egale și toată lumea va primi aceeași sumă”, a mărturisit milioardarul, potrivit Outsidernews.it, citat de romaniatv.ro.

Aceeaşi publicaţie italiană notează că Ion Țiriac este și un colecționar de mașini. „Am toate Ferrari-urile care au ieșit, am toate Mercedes-urile care au ieșit, am toate Jaguar-urile care au ieșit, am și toate Porsche-urile care au ieșit”.

Astăzi activele lui Ion Ţiriac sunt în jur de 2 miliarde de dolari, o sumă imensă chiar și pentru cele mai mari nume din sport. Un record neobișnuit la sfârșitul unei vieți neobișnuite. O viață pe care, mai devreme sau mai târziu, o vom savura stând confortabil la cinema, mai scriu jurnaliştii italieni.

De asemenea, fostul tenismen deține o flotă impresionantă! În 2022 şi-a achiziţionat un avion nou, Embraer Phenom 300E, ce poate zbura la o altitudine maximă de 13.716 metri (45.000 de picioare) și au o autonomie de zbor de aproximativ 3.723 kilometri (2.100 de mile nautice), potrivit Boardingpass.ro. Țiriac Air mai are în flotă un avion Embraer Phenom 300, care este folosit de frații Pavăl, proprietarii Dedeman, un Bombardier Global 5000 (YR-TIK), un Gulfstream G200 Galaxy (YR-TII) și un elicopter Leonardo AW139 (YR-TIA).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII