Anul trecut, Instagram a depăşit TikTok în ceea ce priveşte numărul de descărcări de aplicaţii noi, creşterea platformei americane de partajare a fotografiilor fiind alimentată de copierea succesului rivalului chinez în ceea ce priveşte videoclipurile de scurtă durată, scrie Financial Times.
Numărul total de descărcări de aplicaţii ale Instagram a crescut cu 20% în 2023, ajungând la 768 de milioane, comparativ cu anul precedent, potrivit firmei de informaţii de piaţă Sensor Tower, ceea ce face din Instagram cea mai descărcată aplicaţie din lume.
Descărcările aplicaţiei TikTok, deţinută de ByteDance, cu sediul la Beijing, au crescut cu doar 4%, ajungând la 733 de milioane în aceeaşi perioadă.
Statisticile sugerează că platforma de partajare a fotografiilor deţinută de Meta are succes în ceea ce priveşte atragerea de noi utilizatori, directorul executiv Mark Zuckerberg identificând creşterea TikTok ca fiind una dintre cele mai mari ameninţări la adresa imperiului său social media.
„Instagram a depăşit TikTok în ceea ce priveşte popularitatea în ultimii ani, fenomen determinat de avântul funcţiei sale „reels”, alături de caracteristicile şi funcţiile tradiţionale ale reţelelor sociale”, a declarat Abraham Yousef, senior insights manager la Sensor Tower.
Există, de asemenea, semne că avântul TikTok a început să se stabilizeze pentru prima dată de la lansarea sa în 2016.
Utilizatorii activi lunari ai Instagram au ajuns la 1,47 miliarde, cu o creştere de 13 milioane în ultimul trimestru al anului 2023, potrivit Sensor Tower. Utilizatorii activi ai TikTok au ajuns la 1,12 miliarde, cu o scădere de 12mn în ultimele trei luni ale anului trecut.