De ce oamenii inteligenți emoțional îmbrățișează regula 25/5. Cum funcționează și la ce te ajută

29 Iun. 2021, 11:00
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
29 Iun. 2021, 11:00 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Omanii inteligenți emoțional îmbrățisează regula 25/5. Aceasta îi ajută să mențină concentrarea și să fie mai productivi.

Cum funcționează?

În primul rând este necesar să faceți o listă cu 25 de obiective în carieră. După ce ai scris lista, încercuiește primele cinci scopuri.

Ideea este că, pentru a rămâne concentrat pe îndeplinirea obiectivelor de la 1 la 5, trebuie să rămâi complet departe de a lucra la obiectivele 6-25.

Este vorba doar de concentrare. Este aproape imposibil să realizezi 25 de lucruri. Dacă vă concentrați puteți realiza de la 3 până la 5 scopuri.

Cheia nu sunt numerele (25 și 5) – principiul este ceea ce stă spatele acestor numere. Este ușor să veniți cu lucruri pe care doriți cu adevărat să le faceți, dar este și mai ușor să vă distrageți atenția de la progresul efectiv în aceste cinci lucruri, deoarece vă prindeți de emoție, bucurie, câștigurile pe termen scurt ale lucrurilor care pur și simplu nu sunt la fel de importante.

Din acest motiv este atât de important să identificați lucrurile „mai puțin importante” – astfel încât să știți exact ce vă împiedică.

Cum se aplică regula 25/5?

De exemplu, în fiecare dimineață, nu faceți doar o listă cu ceea ce trebuie să faceți; fă o listă cu toate lucrurile pe care vrei să le faci – sau pe care alții vor să le facă – care te vor împiedica să lucrezi la prioritățile tale.

Puteți face același lucru atunci când creați liste pentru obiectivele dvs. strategice săptămânale, trimestriale și pe termen lung.

În final, scopul pe care încercați să-l învățați este să nu faceți mai multe liste.

Mai degrabă, vrei să te antrenezi să pui următoarele întrebări:

Care sunt acțiunile care mă împiedică să-mi ating obiectivele?

Cum le pot evita cu orice preț?

Așadar, data viitoare când te vei distra, amintește-ți regula 25/5.

Și schimbați concentrarea de la ceea ce ați putea lucra la ceea ce trebuie să lucrați.

Realitatea Live

28 Mart. 2024, 13:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2024, 13:02 // Actual //  bani.md

Salariile mici, fluctuația mare de cadre și sistemul birocratic sunt doar câțiva din factorii care provoacă criza de cadre din administrația publică, au afirmat invitații emisiunii „Consens Național” difuzată luni, 25 martie curent, la RLIVE TV.

Veaceslav Ioniță, expert în domeniul administrației și finanțelor publice, și Stella Jemna, fostă șefă de Cabinet al prim-ministrei Natalia Gavrilița, reprezentantă de țară a Fondului regional de investiții WNISEF, sunt de părere că statul trebuie să își revadă politicile pentru a înțelege de câți funcționari are nevoie și care este nivelul lor de pregătire.

„Noi dispărem, ei se înmulțesc. Astăzi sunt mai puțini funcționari decât acum 20 de ani, dar raportați la numărul de populație care a mai rămas în țară ei sunt mai mulți pe cap de locuitor. Statul și-a redus din competențele sale și a digitalizat multe servicii și acum ar fi bine să fie regândit și sistemul de administrare la nivel central și local”, a menționat Veaceslav Ioniță.

Stella Jemna a afirmat că autoritățile trebuie să-și revadă structurile administrative și să investească mai mult în pregătirea noilor funcționari. Potrivit ei, tinerii nu sunt gata să acceadă în funcții manageriale, iar cei cu experiență nu sunt deschiși pentru cooperare.

„Ceea ce se întâmplă cu forța de muncă din administrație astăzi este radiograma la ceea ce nu s-a făcut în ultimii 30 de ani. Faptul că noi nu am investit în acești oameni, că mulți dintre cei care lucrează în ministere nu sunt calificați este rezultatul politicilor unui stat. Este foarte important să avem centre de calificare moderne deoarece ceea ce se învață acum nu mai este relevant”, a afirmat fost șefă de cabinet al prim-ministrei Natalia Gavriliţa.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Inițiative Strategice, fiecare al cincilea post din Guvern este vacant. Cele mai afectate sunt ministerele Culturii și Mediului care duc lipsă de aproximativ 30 la sută din numărul de angajați. Fiecare al patrulea post este vacant și în cadrul ministerelor Sănătății, Finanțelor și Afacerilor Externe. Cel mai bine asigurat cu cadre este Ministerul Educației și Cercetării care are vacante 11 la sută din posturi.

Studiul IPIS a fost realizat în cadrul inițiativei „Administrarea social responsabilă a finanțării externe”, în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, cu suportul Fundației Soros Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău