Transportul feroviar din Republica Moldova își continuă declinul. În perioada ianuarie–septembrie 2025, Căile Ferate din Moldova au transportat doar 232,7 mii de pasageri, cu 49,2% mai puțini decât în aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate de Biroul Național de Statistică. Parcursul pasagerilor s-a redus, de asemenea, cu 34,9%, până la 26,1 milioane pasageri-km.
Situația este dificilă și pe segmentul de marfă, chiar dacă acesta rămâne relevant în structura transporturilor. Transportul feroviar, care deține 13,4% din totalul mărfurilor transportate în țară, a înregistrat scăderi de 1,3% la volume și 2,4% la parcurs.
Anterior, CFM anunța că toate cele 1.300 de vagoane sunt funcționale, iar cele 12 locomotive continuă să opereze pe rețeaua națională. Totuși, problemele financiare persistă. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei, iar diminuarea traficului de mărfuri continuă să afecteze veniturile companiei.
Criza financiară a dus la acumularea unor restanțe salariale de peste 100 milioane lei, însă autoritățile afirmă că perioada de achitare a datoriilor s-a redus de la nouă luni la patru.
În paralel, CFM a trecut printr-o restructurare: în luna septembrie numărul angajaților a fost redus de la 5.900 la 3.700, ceea ce reprezintă o diminuare de 37,3%, în special prin eliminarea funcțiilor auxiliare și pensionări. Fondul de salarizare a fost ajustat de la 43 milioane la 35 milioane lei lunar.