(FOTO) Ciocolate „Kinder” fabricate în Belgia sunt scoase din comerț. ANSA monitorizează retragerea de pe piață

14 Apr. 2022, 13:35
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
14 Apr. 2022, 13:35 // Actual //  MD Bani

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) monitorizează retragerea de pe piață a produselor de ciocolată „Kinder” ale companiei Ferrero, fabricate în Arlon, Belgia. Măsura vine după ce autoritățile europene pentru siguranța alimentară investighează legătura dintre un număr de cazuri de Salmonella raportate în mai multe țări și consumul de produse de cofetărie marca „Kinder”.

Potrivit ANSA, niciunul dintre produsele Kinder puse pe piața din Republica Moldova, nu au fost depistate pozitiv pentru salmonella. Cu toate acestea, Agenția în colaborare cu agenții economici importatori au inițiat procedura de retragere din comerț a mai multor loturi.

  • Denumirea produsului: Kinder Schoko-Bons Standard & Ciocolata alba. Cod de bare: 4008400284620, 5413548280189, 5413548283128, 8000500289877. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse între 24.05.2022 si 23.08.2022.
  • Denumirea produsului: Kinder Maxi Surprise Unisex si Lei 100G, Kinder Surprise 4×20 Christmas. Cod de bare: 4008400231327, 4008400230825, 4008400230726, 8000500247914, 4008400231723, 8000500035184. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse între 20.04.2022 și 03.10.2022
  • Denumirea produsului: Kinder Happy Moments si Kinder Mix. Cod de bare: 8000500286401, 8000500284391, 8000500370551, 8000500295168, 4008400271323. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse intre 20.04.2022 si 27.09.2022.

În acest context, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor verifică, cu prioritate, modul în care operatorii din domeniul alimentar implicați în depozitarea, distribuirea și comercializarea produselor marca „Kinder” realizează retragerea de pe piață a produselor de ciocolată marca „Kinder”, fabricate în Arlon, Belgia, identificate conform Notificării RASSF 2022.1799.

Produsele retrase din comerț sunt returnate importatorului oficial în Republica Moldova. Acesta este obligat să asigure depozitarea în condiții sigure, cu evidența strictă a cantităților de produs retras. În dependență de decizia responsabililor, produsele vor fi nimicite sau întoarse producătorului.

Realitatea Live

16 Dec. 2025, 11:55
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
16 Dec. 2025, 11:55 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Începând cu anul 2028, Republica Moldova va introduce taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, după un model similar celui aplicat în România. Anunțul a fost făcut de vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în cadrul unei emisiuni de la TV8.

Potrivit ministrului, noul sistem va presupune achitarea unor taxe în funcție de perioada de utilizare a drumurilor naționale.

„Vom avea taxe pe zile de utilizare a drumurilor: pentru o zi, o săptămână, un an și așa mai departe. Aceste două tipuri de taxe ne vor permite să creștem volumul lucrărilor de construcție și întreținere a drumurilor”, a declarat Vladimir Bolea.

Oficialul a subliniat că mecanismul va fi unul diferențiat, în funcție de frecvența circulației. „Cine circulă zilnic va plăti mai mult decât cei care folosesc mașina o dată pe săptămână sau o dată pe lună”, a precizat ministrul.

Pentru evidența utilizării infrastructurii rutiere, autoritățile vor folosi sistemele de monitorizare deja existente. Potrivit lui Vladimir Bolea, camerele amplasate la intrările pe drumurile naționale vor permite determinarea numărului de zile în care un vehicul a circulat.

„Când ieși din Chișinău sau te angajezi pe drumurile naționale, camerele te înregistrează automat. Așa vom ști câte zile ai folosit drumurile”, a explicat ministrul, menționând că, în perioada 2028–2034, valoarea taxei va fi calculată în funcție de aceste date.

Totodată, sunt preconizate modificări și pentru transportatori. Taxarea utilizării drumurilor naționale va fi calculată în funcție de numărul de kilometri parcurși, urmând să fie eliminat actualul regim al taxelor fixe. Acest sistem este utilizat deja în Uniunea Europeană, inclusiv în România.

Anterior, secretarul de stat al MIDR, Nicolai Mîndra, a anunțat că autoritățile intenționează să introducă, în perioada 2027–2028, două tipuri de taxe: una pentru deținerea autovehiculului, colectată la nivelul administrațiilor publice locale pentru reabilitarea drumurilor locale, și alta pentru utilizarea infrastructurii naționale, calculată fie în funcție de timp, fie de distanță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII