(FOTO) Ciocolate „Kinder” fabricate în Belgia sunt scoase din comerț. ANSA monitorizează retragerea de pe piață

14 Apr. 2022, 13:35
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
14 Apr. 2022, 13:35 // Actual //  MD Bani

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) monitorizează retragerea de pe piață a produselor de ciocolată „Kinder” ale companiei Ferrero, fabricate în Arlon, Belgia. Măsura vine după ce autoritățile europene pentru siguranța alimentară investighează legătura dintre un număr de cazuri de Salmonella raportate în mai multe țări și consumul de produse de cofetărie marca „Kinder”.

Potrivit ANSA, niciunul dintre produsele Kinder puse pe piața din Republica Moldova, nu au fost depistate pozitiv pentru salmonella. Cu toate acestea, Agenția în colaborare cu agenții economici importatori au inițiat procedura de retragere din comerț a mai multor loturi.

  • Denumirea produsului: Kinder Schoko-Bons Standard & Ciocolata alba. Cod de bare: 4008400284620, 5413548280189, 5413548283128, 8000500289877. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse între 24.05.2022 si 23.08.2022.
  • Denumirea produsului: Kinder Maxi Surprise Unisex si Lei 100G, Kinder Surprise 4×20 Christmas. Cod de bare: 4008400231327, 4008400230825, 4008400230726, 8000500247914, 4008400231723, 8000500035184. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse între 20.04.2022 și 03.10.2022
  • Denumirea produsului: Kinder Happy Moments si Kinder Mix. Cod de bare: 8000500286401, 8000500284391, 8000500370551, 8000500295168, 4008400271323. Termen de valabilitate: date de expirare cuprinse intre 20.04.2022 si 27.09.2022.

În acest context, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor verifică, cu prioritate, modul în care operatorii din domeniul alimentar implicați în depozitarea, distribuirea și comercializarea produselor marca „Kinder” realizează retragerea de pe piață a produselor de ciocolată marca „Kinder”, fabricate în Arlon, Belgia, identificate conform Notificării RASSF 2022.1799.

Produsele retrase din comerț sunt returnate importatorului oficial în Republica Moldova. Acesta este obligat să asigure depozitarea în condiții sigure, cu evidența strictă a cantităților de produs retras. În dependență de decizia responsabililor, produsele vor fi nimicite sau întoarse producătorului.

Realitatea Live

08 Dec. 2025, 14:05
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
08 Dec. 2025, 14:05 // Slider //  bani.md

Platforma Națională pentru Turism a fost lansată în Republica Moldova. Este o inițiativă care își propune să coordoneze sectorul turistic, să ridice standardele în domeniu și să consolideze cooperarea între instituțiile publice, mediul privat și organizațiile neguvernamentale. Platforma va sprijini digitalizarea datelor turistice și promovarea brandului turistic al Moldovei la nivel național și internațional.

Într-o conferință de presă la IPN, președintele Asociației Patronale a Industriei Turismului din Republica Moldova, Sergiu Manea, a explicat necesitatea constituirii acestei platforme pentru dezvoltarea coerentă și profesională a sectorului turistic. „Turismul, mai mult decât orice alt domeniu economic, ne arată cine suntem ca țară, cum funcționează instituțiile noastre, cât de bine colaborăm și cât de pregătiți suntem pentru parcursul european”, a spus Sergiu Manea.

Platforma reunește autorități publice, structuri turistice regionale și locale, ONG-uri, instituții de învățământ, organizații din UTA Găgăuzia și malul stâng al Nistrului, întreprinderi private și parteneri internaționali. Membrii se angajează să sprijine standardele europene, cooperarea inter-regională și digitalizarea datelor turistice.
Pentru prima dată în format național, este posibilă participarea largă a organizațiilor din partea stângă a Nistrului. Potrivit directorului executiv al Centrului de informare turistică din Tiraspol, Igor Crijanovschi, constituirea platformei este necesară în contextul în care numărul de turiști crește anual. „Fluxul de turiști de pe malul stâng s-a dublat în acest an, iar în ultimele patru luni vin mulți turiști din Polonia”, a precizat Igor Crijanovschi.

Structura platformei include un Consiliu strategic, un Secretariat operațional, grupuri tematice de lucru în marketing, digitalizare, turism durabil și calitate, precum și Academia Națională de Turism pentru formarea profesională a specialiștilor.

Inițiativa urmărește modernizarea sectorului turistic, creșterea competențelor profesionale, dezvoltarea OMD-urilor regionale și locale, atragerea investițiilor și integrarea Moldovei în rețelele turistice europene și globale.

„Dacă implementăm acest mecanism în mod serios, în 2030 Moldova poate deveni o destinație europeană de vin, gastronomie și natură, un model de cooperare interregională și o piață atractivă pentru investiții turistice”, a conchis Sergiu Manea.

Notă: Agenția IPN oferă dreptul la replică persoanelor care se consideră vizate în știrile realizate de pe declarațiile organizatorilor prezentei conferințe de presă, inclusiv prin facilitarea organizării altei conferințe de presă în condiții similare.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII