(FOTO) Într-o comună din Iași luminițele de Crăciun au costat peste 30.000 de euro. Ce spune primarul

24 Dec. 2021, 10:52
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
24 Dec. 2021, 10:52 // Slider //  MD Bani

În Plugari, o comună situată între județele Iași și Botoșani, edilul a dat 151.000 de lei pe iluminat festiv, ceea ce înseamnă aproximativ 30.000 de euro. Aceasta este a doua cea mai mare sumă cheltuită de o localitate rurală din România. Primarul liberal spune că toate proiectele majore sunt fie finalizate, fie în lucru, așa că și-a permis să investească în luminițele de Crăciun.

Din Comuna ieșeană Plugari fac parte trei sate: Borosoaia, Onești și Plugari, iar la ultimul recensământ avea o populație de aproape 3.700 de locuitori.

În zona Moldovei, doar municipiul Vaslui a dat mai mulți bani pe luminițe, dar asta la o populație de 15 ori mai mare decât în Plugari. De fapt, comuna ieșeană este pe locul doi la nivel național în ceea ce privește banii dați de administrații rurale pe beculețele de Crăciun, fiind surclasată doar de comuna Jucu, unde s-au dat cu 100.000 de euro mai mult, dar localitatea găzduiește și o parte importantă din industria zonei metropolitane Cluj-Napoca.

Reporterii Libertatea.ro au mers în comuna ieșeană pentru a vedea cum arată luminițele de 30.000 de euro. Au dat peste un adevărat program artistic, cu instalații variate ca model și intensitate amplasate, în principal, de-a lungul drumului care străbate dintr-un capăt în altul reședința de comună. În centru, beculețele sunt așezate din 20 în 20 de metri. Primarul spune că a meritat investiția, iar luminile vor putea să fie folosite și în anii viitori pentru a aprinde pe hartă comuna Plugari.

„Dacă aveam alte nevoi, duceam banii acolo”, spune liberalul Paul Mursa. „Dacă ați fost la noi în comună, ați văzut că nu prea mai avem ce face. Avem apă, avem iluminat public, un cămin cultural proaspăt recepționat, un after school pe care urmează să-l deschidem într-o lună de zile. Avem doar câțiva kilometri de drumuri neasfaltate, dar am depus proiect pentru ele pe Anghel Saligny. În rest, avem de toate”, a adăugat primarul Paul Mursa pentru Libertatea.”

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII