(FOTO) TOP cele mai periculoase drumuri din lume. În listă se regăsește și Transfăgărășan

02 Sept. 2021, 21:09
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
02 Sept. 2021, 21:09 // Au Bani //  MD Bani

Vacanțele sunt motiv de bucurie mereu, dar mai ales atunci când este vorba despre aventuri în locuri în care nu ai mai fost. Ce te faci însă când ajungi, pentru prima dată cu mașina, pe un drum care îți dă fiori? Unul dintre aceste drumuri se află chiar în România.

Drumurile periculoase pot fi întâlnite în mai multe state de pe întreg mapamondul, unele mai speciale, însă, au determinat și realizarea unui astfel de top.

Trecătoarea Los Caracoles, Chile

Nu este un drum pentru cei slabi de înger. De pe această trecătoare din Chile, ai vedere spre cel mai înalt vârf al Argentinei, Aconcagua. Cu o mulțime de curbe care îți dau sigur amețeli, răbdarea e esențială când ești pe Los Caracoles, mai ales dacă ești blocat în spatele unui tractor. Din fericire, în cea mai mare parte a anului, drumul e acoperit de zăpadă, așa că accesul e limitat.

Zoji La Pass, India

Cu depresiunea Drass pe o parte și Kashmir pe cealaltă, Zoji La Pass e închis jumătate din an din cauza căderilor masive de zăpadă. Se redeschide primăvara, când ai ocazia să tremuri de frică de-a lungul a 9km de drum, la o altitudine de 3528km deasupra nivelului mării. Drumul e format dintr-o singură bandă, iar în cel mai înalt punct al său trebuie să te miști cu grijă pentru că oxigenul e redus.

Autostrada „Prieteniei” Karakoram, China-Pakistan

Aflată la o înălțime de 4.714m, autostrada Karakoram e cel mai înalt drum de pe planetă și e adesea denumită ”A opta minune a lumii.” Construcția a început în 1959 și drumul a fost deschis publicului în 1979. Din cauza vremii dure, dar și a alunecărilor de teren, peste 800 de pakistanezi și 200 de chinezi și-au pierdut aici viața.

Tunelul Guoliang, China

În munții Taihang din provincia chineză Henan, a fost săpat în stâncă un  drum-tunel remarcabil între anii 1972 și 1977. Mare  mare parte din el a fost realizat manual de muncitori, fără ca aceștia să poate folosi utilaje.

 

Yungasul de Nord, Bolivia

Supranumit Drumul Morții, a fost construit in 1930 de prizonierii din Paraguay capturați după Războiul Chaco. Drumul are 400km și leagă Los Yungas de capitala Boliviei, La Paz. Se ridică până la 4000m și se spune că aproximativ 300 de oameni mor aici în fiecare an în accidente de mașină, când vor să facă depășiri. Din cauza lipsei parapeților și a drumului îngust, cad în gol.

Autostrada Sichuan-Tibet, China

Amenințată mereu de avalanșe care se pot declanșa spontan, acest drum este pe atât de periculos pe cât este de frumos. Păduri dese, vârfuri montane străjuiesc autostrada de doua mii de kilometri. Aceasta leagă provincia Chendu, capitala Sichuanului de capitala Tibetului, Lhasa. Se crede că 1000 de oameni au murit în timpul construcției autostrăzii, care s-a deschis oficial în 1954.

Autostrada Bayburt D915, Turcia

Multă vreme considerat cel mai periculos drum din lume, autostrada Bayburt a fost construită de soldații ruși în 1916, în muntele Soganli. Are 179km, iar porțiunea dintre Of și Bayburt e considerată cea mai grea, cu 29 de curbe la limită, și fără niciun parapet de protecție.

Transfăgărășanul, România

Șoseaua românească facută pe timpul dictaturii lui Nicolae Ceausescu, este pe cât de spectaculoasă, pe atât de periculoasă. A fost inaugurat acum 38 de ani și este supranumit „Bulevardul Carpaților”. Traversează cele mai înalte zone din Carpații Meridionali și leagă Curtea de Argeș de Sibiu. Transfăgărășanul a fost numit cel mai bun drum din lume de realizatorii emisiunii Top Gear. Se spune că în timpul construirii acestui drum, au murit câteva sute de oameni, iar în memoria acestora au fost construite la cotele 1200 și 1600 m, două monumente care poartă numele de Poarta Geniștilor.

Le Passage du Gois

Este un drum deschis doar câteva ore pe zi. Dacă nu citești bine programul, s-ar putea să fii luat de ape, deoarece mareea scufundă șoseaua în cea mai mare parte a zilei. Așadar nu este destinat celor care nu sunt în stare să-și organizeze bine programul chiar dacă se află în vacanță.

Șoseaua Hana, Hawaii

Este una din cele mai frumoase șosele din lume, dar și periculoase, pentru că toți cei 64 de kilometri ai drumului sunt plini de curbe și viraje riscante. Vă puteți încerca nervii și pe Hana, Hawaii – o șosea de pe insula Maui lungă de 112 kilometri, pe care sunt 59 de poduri, dintre care 46 cu o singură bandă. Gradul mare de pericol se datorează alunecărilor de teren care au loc zilnic.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 13:43
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Iul. 2025, 13:43 // Actual //  bani.md

Evghenia Guțul, bașcana Găgăuziei, în perioada 2019–2022, aceasta a acceptat de 42,5 milioane de lei proveniți din fonduri ilegale pentru finanțarea activităților partidului Șor în Găgăuzia – bani virați „dintr-un grup infracțional organizat, în principal din Federația Rusă, potrivit datelor Procuraturii Anticorupție a Republicii Moldova.

Ulterior, în aprilie 2024, dosarul a fost înaintat în judecată pe baza acestor date, iar Guțul riscă o pedeapsă de 9 ani de pușcărie și interdicție de a deține funcții publice, conform solicitărilor procurorilor.

Investigațiile jurnaliștilor RISE Moldova, OCCRP și Washington Post arată că Șor a coordonat operațiuni de influență finanțate din Rusia, inclusiv plăți directe către alegători: în 2023 a investit peste 200.000 USD doar în campanii de publicitate pe Facebook, a fost implicat în distribuirea de plăți estimate la 15 milioane USD către aproximativ 130.000 de cetățeni moldoveni și a subsidizat proiecte infrastructurale (OrheiLand, GagauziaLand etc.) prin fundația sa – toate acestea cu scopul de a promova agenda pro-rusă.

Astfel, 42,5 milioane lei, echivalentul a 2,2 mil. EUR au fost transferați Evgheniei Guțul între 2019–2022, pe care aceasta i-a gestionat pentru activitățile partidului în Găgăuzia

Ilan Șor, acuzat de finanțări ilegale în campaniile politice, a investit zeci de milioane USD în influență media și plăți directe către cetățeni, fără ca acestea să fie legate oficial de campania Găgăuzii, dar cu impact clar asupra regiunii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO