Grupul TRANS-OIL a emis cu succes US$50M adițional la recentul eurobond 450M USD 5NC3

17 Sept. 2021, 10:21
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Sept. 2021, 10:21 // Actual //  bani.md

La 10 septembrie 2021, Trans-Oil Group („Grupul”) a încheiat cu succes emiterea adițională de 50 milioane de dolari SUA la eurobondul curent de 450 milioane dolari, scadent în 2026. Tranzacția aduce eurobondul curent la o mărime de referință de 500 milioane dolari SUA, după ultima emisiune de eurobond de 400 de milioane de dolari SUA în aprilie 2021 și recenta emisiune adițională de 50 milioane de dolari SUA în iunie 2021, susținând cererea investitorilor și sporind lichiditatea.

Noua emisiune adițională a fost lansată ca urmare al tranzacționărilor intense pe piața secundară și a generat o cerere remarcabilă din partea investitorilor, cu un portofoliu total de cereri care a atins 300 de milioane de dolari SUA în timpul formării portofoliului, reflectând supra subscrierea de șase ori. Cererea de înaltă calitate a venit din partea investitorilor instituționali din SUA (offshore), Marea Britanie și Europa continentală, reprezentând aproximativ 50, 25 și 25% din portofoliul final. Ca rezultat, emisiune adițională a avut un preț de 104,125, reflectând randamentul final de 7,33% (YTW) – cu mult sub randamentul emisiunii inițiale.

Tranzacția îmbunătățește în continuare structura de capital și maturitate a datoriilor Grupului, înlocuind liniile inflexibile de finanțare comercială pe termen scurt cu linii de finanțare pe termen lung. S&P și Fitch au reafirmat ratingurile de credit ale Grupului și ale Eurobondului ca urmare a emisiunii adiționale.

Citi, ING și Renaissance Capital au acționat în calitate de Joint Lead Managers și Joint Bookrunners în legătură cu emisiunea adițională.

„Cererea excepțională a investitorilor internaționali pe care am văzut-o pentru noua noastră emisiune adițională este o mărturie suplimentară a performanței noastre remarcabile în mod constant, consolidând modelul de afaceri și profilul de credit solid. Suntem recunoscători pentru sprijinul investitorilor noștri de lungă durată și salutăm nume noi, care vor beneficia de o lichiditate sporita ca urmare a majorării mărimii de referință totale la 500 milioane dolari SUA. Odată cu noua emisiune, noi continuăm să ne îmbunătățim structura de capital și să extindem scadența datoriilor, contribuind la creșterea durabilă și la dezvoltarea francizei regionale agroindustriale ”- a comentat Vaja Jhashi, CEO și fondator al Trans-Oil Group.

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII