Grupul TRANS-OIL a emis cu succes US$50M adițional la recentul eurobond 450M USD 5NC3

17 Sept. 2021, 10:21
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Sept. 2021, 10:21 // Actual //  bani.md

La 10 septembrie 2021, Trans-Oil Group („Grupul”) a încheiat cu succes emiterea adițională de 50 milioane de dolari SUA la eurobondul curent de 450 milioane dolari, scadent în 2026. Tranzacția aduce eurobondul curent la o mărime de referință de 500 milioane dolari SUA, după ultima emisiune de eurobond de 400 de milioane de dolari SUA în aprilie 2021 și recenta emisiune adițională de 50 milioane de dolari SUA în iunie 2021, susținând cererea investitorilor și sporind lichiditatea.

Noua emisiune adițională a fost lansată ca urmare al tranzacționărilor intense pe piața secundară și a generat o cerere remarcabilă din partea investitorilor, cu un portofoliu total de cereri care a atins 300 de milioane de dolari SUA în timpul formării portofoliului, reflectând supra subscrierea de șase ori. Cererea de înaltă calitate a venit din partea investitorilor instituționali din SUA (offshore), Marea Britanie și Europa continentală, reprezentând aproximativ 50, 25 și 25% din portofoliul final. Ca rezultat, emisiune adițională a avut un preț de 104,125, reflectând randamentul final de 7,33% (YTW) – cu mult sub randamentul emisiunii inițiale.

Tranzacția îmbunătățește în continuare structura de capital și maturitate a datoriilor Grupului, înlocuind liniile inflexibile de finanțare comercială pe termen scurt cu linii de finanțare pe termen lung. S&P și Fitch au reafirmat ratingurile de credit ale Grupului și ale Eurobondului ca urmare a emisiunii adiționale.

Citi, ING și Renaissance Capital au acționat în calitate de Joint Lead Managers și Joint Bookrunners în legătură cu emisiunea adițională.

„Cererea excepțională a investitorilor internaționali pe care am văzut-o pentru noua noastră emisiune adițională este o mărturie suplimentară a performanței noastre remarcabile în mod constant, consolidând modelul de afaceri și profilul de credit solid. Suntem recunoscători pentru sprijinul investitorilor noștri de lungă durată și salutăm nume noi, care vor beneficia de o lichiditate sporita ca urmare a majorării mărimii de referință totale la 500 milioane dolari SUA. Odată cu noua emisiune, noi continuăm să ne îmbunătățim structura de capital și să extindem scadența datoriilor, contribuind la creșterea durabilă și la dezvoltarea francizei regionale agroindustriale ”- a comentat Vaja Jhashi, CEO și fondator al Trans-Oil Group.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII