Ludmila Malcoci, Keystone Moldova: Marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială

29 Dec. 2022, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
29 Dec. 2022, 10:51 // Actual //  MD Bani

Organizația Keystone Moldova, în cadrul proiectului „Valorificăm potențialul societății civile pentru promovarea și dezvoltarea antreprenoriatului social în Republica Moldova” finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia, a realizat studiul sociologic „Cunoștințe, atitudini și comportamente în domeniul antreprenoriatului social din Republica Moldova”. Rezultatele studiului au fost publicate pe 20 decembrie, de către directorul executiv al Keystone Moldova, Ludmila Malcoci. În cadrul unui interviu, Ludmila Malcoci a oferit detalii despre actualitatea, scopul și rezultatele studiului.

Chiar dacă, populația și autoritățile publice locale au o atitudine pozitivă față de întreprinderile sociale, conceptul de antreprenoriat social este puțin cunoscut, arată rezultatele studiului.

„Cel mai important rezultat pe care noi l-am constatat în rezultatul acestui studiu este că marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială. Ceea ce înseamnă că acest concept este foarte străin pentru populația generală. Deși, când i-am întrebat, au menționat că ar prefera să procure de la o întreprindere socială mai curând decât de la o întreprindere obișnuită, dacă calitatea produsului ar fi bună și dacă prețul ar fi avantajos”, declară Ludmila Malcoci.

Studiul a scos în evidență atât provocările antreprenorilor sociali, precum și nivelul de cunoștințe al populației și autorităților locale despre întreprinderile sociale. Datorită interviurilor realizate cu experții au fost deduse și recomandări pentru a dezvolta antreprenoriatul social în țara noastră.

Rezultatele obținute vor fi folosite pentru a elabora o strategie de comunicare atât pentru populația generală cât și pentru organizații nonguvernamentale, întreprinderi mici și mijlocii, autorități publice locale, în vederea promovării conceptului de antreprenoriat social.

„În cadrul proiectului ne dorim să elaborăm o strategie de comunicare pentru diferite grupuri țintă, cu diferite obiective, reieșind din nivelul de cunoștințe, atitudini și practici ale diferitor grupuri interesate, pentru ca, în final, în cazul populației generale, de exemplu, să îmbunătățim nivelul de cunoștințe generale despre întreprinderile sociale și ei să fie acei care procură mai des produse de la întreprinderile sociale, pentru a dezvolta întreprinderile sociale”, a adăugat Ludmila Malcoci.

Studiul a fost realizat în perioada iulie – septembrie 2022, pe un eșantion de 1142 populație generală, 109 consumatori ai întreprinderilor sociale, 106 OSC-uri ne-implicate în antreprenoriat social, 109 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii, 105 reprezentanți ai autorităților publice.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Aug. 2025, 11:19
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2025, 11:19 // Actual //  bani.md

Campania electorală și perioada electorală dinaintea alegerilor. Care este diferența? Codul Electoral definește clar ambele sintagme. Potrivit reglementărilor, campania electorală este perioada de activitate în care candidații desfășoară activități pentru a-i determina pe alegători să-și exprime voturile pentru ei. 

Perioada electorală reprezintă timpul cuprins între ziua când s-a stabilit data scrutinului și cea în care sunt confirmate rezultatele alegerilor, însă acest interval nu poate fi mai mare de 120 de zile. Data începerii perioadei electorale se stabilește prin hotărâre a Comisiei Electorale Centrale. 

Pentru alegerile parlamentare de pe 28 septembrie, perioada electorală a început pe 14 iulie. Până la începerea campaniei electorale, pe 29 august, vor fi desemnați și înregistrați candidații pentru funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova.  

Tot în perioada electorală se vor constitui organele electorale ierarhic inferioare, vor fi organizate instruiri pentru funcționarii electorali și alți subiecți electorali, vor fi desfășurate activități de informare pentru alegători, se vor actualiza listele electorale, se vor pregăti modelele buletinelor de vot și alte materiale necesare. 

Campania electorală va începe oficial pe 29 august.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII