Ludmila Malcoci, Keystone Moldova: Marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială

29 Dec. 2022, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
29 Dec. 2022, 10:51 // Actual //  MD Bani

Organizația Keystone Moldova, în cadrul proiectului „Valorificăm potențialul societății civile pentru promovarea și dezvoltarea antreprenoriatului social în Republica Moldova” finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia, a realizat studiul sociologic „Cunoștințe, atitudini și comportamente în domeniul antreprenoriatului social din Republica Moldova”. Rezultatele studiului au fost publicate pe 20 decembrie, de către directorul executiv al Keystone Moldova, Ludmila Malcoci. În cadrul unui interviu, Ludmila Malcoci a oferit detalii despre actualitatea, scopul și rezultatele studiului.

Chiar dacă, populația și autoritățile publice locale au o atitudine pozitivă față de întreprinderile sociale, conceptul de antreprenoriat social este puțin cunoscut, arată rezultatele studiului.

„Cel mai important rezultat pe care noi l-am constatat în rezultatul acestui studiu este că marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială. Ceea ce înseamnă că acest concept este foarte străin pentru populația generală. Deși, când i-am întrebat, au menționat că ar prefera să procure de la o întreprindere socială mai curând decât de la o întreprindere obișnuită, dacă calitatea produsului ar fi bună și dacă prețul ar fi avantajos”, declară Ludmila Malcoci.

Studiul a scos în evidență atât provocările antreprenorilor sociali, precum și nivelul de cunoștințe al populației și autorităților locale despre întreprinderile sociale. Datorită interviurilor realizate cu experții au fost deduse și recomandări pentru a dezvolta antreprenoriatul social în țara noastră.

Rezultatele obținute vor fi folosite pentru a elabora o strategie de comunicare atât pentru populația generală cât și pentru organizații nonguvernamentale, întreprinderi mici și mijlocii, autorități publice locale, în vederea promovării conceptului de antreprenoriat social.

„În cadrul proiectului ne dorim să elaborăm o strategie de comunicare pentru diferite grupuri țintă, cu diferite obiective, reieșind din nivelul de cunoștințe, atitudini și practici ale diferitor grupuri interesate, pentru ca, în final, în cazul populației generale, de exemplu, să îmbunătățim nivelul de cunoștințe generale despre întreprinderile sociale și ei să fie acei care procură mai des produse de la întreprinderile sociale, pentru a dezvolta întreprinderile sociale”, a adăugat Ludmila Malcoci.

Studiul a fost realizat în perioada iulie – septembrie 2022, pe un eșantion de 1142 populație generală, 109 consumatori ai întreprinderilor sociale, 106 OSC-uri ne-implicate în antreprenoriat social, 109 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii, 105 reprezentanți ai autorităților publice.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Apr. 2025, 16:52
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  Ursu Victor
01 Apr. 2025, 16:52 // Uncategorized //  Ursu Victor

Consiliul Concurenței a venit cu precizări oficiale privind recentele creșteri ale prețurilor la carnea de porc, după apariția unor declarații alarmante în spațiul public și preluări mediatice care au ridicat suspiciuni privind eventuale înțelegeri de cartel sau abuzuri din partea comercianților.

Potrivit instituției, în contextul unei economii de piață, formarea prețurilor este influențată de factori obiectivi, precum cererea și oferta, costurile de producție și transport, nivelul taxelor, fluctuațiile internaționale sau balanța de importuri și exporturi. Consiliul nu are atribuții de a stabili, plafona sau modifica prețuri, și nici nu poate sancționa companiile doar pentru că își majorează prețurile.

Totuși, autoritatea de concurență monitorizează cu atenție piața și intervine în cazul identificării unor practici anticoncurențiale, precum înțelegeri între concurenți privind fixarea prețurilor sau abuzul de poziție dominantă. În acest moment, Consiliul analizează situația de pe piața cărnii de porc pentru a detecta eventuale semnale care ar putea indica astfel de comportamente ilegale.

„Îndemnăm producătorii, comercianții și consumatorii să ne sesizeze orice comportament suspect. Vom interveni acolo unde legea ne permite”, se menționează în comunicatul oficial.

Consiliul Concurenței reiterează că își menține angajamentul de a asigura o piață corectă și competitivă, în beneficiul consumatorilor și al unei economii sănătoase.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ