Mega tranzacție! Fostul premier Sturza i-a cedat lui Voronin, pentru bani mărunți, pachetul de control de la Fincombank

14 Dec. 2023, 12:23
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
14 Dec. 2023, 12:23 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Fostul premier și actualul om de afaceri, Ion Sturza susține că i-a cedat lui Oleg Voronin (fiul fostului președinte Vladimir Voronin n.a) pachetul de control, 51% de la Ficombanak.

„Situația de atunci era că banca trebuia dezvoltată și valorificată. Și literalmente șase luni mai târziu, când Vladimir Nicolaevici (Voronin) a devenit președinte, Oleg avea bani, mulți bani. Deși înainte de asta avea datorii” , a notat Sturza în emisiunea „Novaia Nedelea cu Anatolie Golya”.

Fostul premieri a spus că a ieșit din acționariatul băncii pentru a salva instituția financiară.

„Mi-am dat seama că Oleg Voronin a fost tentat de alte lucruri decât relațiile de afaceri. Cu timpul, a devenit o pradă ușoară pentru Vladimir Plahotniuc. A călătorit la Paris în vacanță la cele mai bune hoteluri din Europa, și-a cumpărat mașini. De ce să lucrezi dacă Plahotniuc lucrează pentru tine”, a punctat Sturza.

Ulterior, din cauza deciziilor Băncii Naționale a Moldovei (BNM), Oleg Voronin și-a pierdut pachetul de control al băncii. Întrebat despre decizia BNM, fostul premier a spus că în general deciziile BNM sunt „controversate”.

„În general, cred că BNM lucrează mai mult împotriva țării decât pentru țară. Alte bănci acționează diferit, devalorizează în mod rezonabil moneda, stimulează exporturile… Ce au cetățenii din faptul că Moldova are cea mai puternică monedă din lume , întărit anul trecut în raport cu dolarul și euro?!” – se întrebă Sturza.

El crede că conducerea BNM nu vrea să comunice cu președintele și guvernul.

„BNM a interzis practic băncilor comerciale să dezvolte și să atragă investitori străini. Unde sunt banii care au fost furați de la bănci? La urma urmei, structurile BNM ar trebui să se ocupe de returnarea acestor bani. Cât din banii furați au fost returnați?! Zero! În interesele cui lucrează BNM? Al meu, ca antreprenor, – nu! Nu există bănci comerciale! Nu există guverne!”, a precizat fostul premier.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII