Într-un moment în care troleibuzele se târăsc pe Bulevardul Dacia și drumurile spre Aeroport îți testează suspensiile mai ceva ca un off-road în Sahara, ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea a anunțat, într-un interviu pentru Newsmaker, cu maximă seriozitate o nouă epocă feroviară pentru capitală: un tren de la Aeroport direct în inima Chișinăului, pentru doar 8,5 milioane de euro.
„Noi vrem să avem trenuri care să ia oamenii și să-i aducă în centru”, a declarat Bolea, cu un entuziasm demn de construcția Canalului Suez. Ministrul susține că între Chișinău și Sîngera — localitate plasată strategic în proximitatea aeroportului — există deja un segment de cale ferată. Nu mai rămâne decât… tot restul.
Proiectul, inclus deja în planul de dezvoltare (unde mai toate visele intră), ar urma să devină realitate după ce autoritățile vor elabora documentația și vor lansa o licitație pentru proiectare. Cu puțin noroc, licitația va atrage firme care știu că trenul trebuie să și circule, nu doar să arate bine pe hârtie.
În prezent, cei care aterizează în capitala Moldovei pot ajunge în centru doar cu troleibuzul 30 — care are frecvență de cometă — sau cu taxiul, opțiune preferată de cei dispuși să plătească mai mult decât costul biletului de avion low-cost.
Rămâne de văzut dacă trenul Chișinău–Aeroport va deveni realitate sau se va adăuga pe lista lungă a mega-proiectelor moldovenești care „se elaborează”, „se analizează” și, mai ales, „se promit”. Până atunci, cetățenii pot continua să-și antreneze răbdarea pe peronul troleibuzului.