Platforma pentru adulți OnlyFans a pierdut procesul intentat Fiscului britanic care stabilise că trebuie să plătească TVA pentru întreaga sumă primită de creatorii de conținut de la clienți, nu doar comisionul său de 20%, relatează Reuters.
Platforma fondată în 2016 și care a ajuns să aibă peste 150 de milioane de utilizatori la nivel global a cunoscut o creștere explozivă a popularității în timpul pandemiei de COVID-19.
Fenix International Limited, compania care deține și operează OnlyFans, a intrat însă într-o dispută cu autoritățile britanice după ce Fiscul de la Londra i-a ordonat să plătească TVA pe toți banii plătiți de clienți între 2017 și 2020, nu doar pentru comisionul său de 20% perceput creatorilor de conținut.
Compania a depus o contestație la o instanță din Marea Britanie, aceasta cerând opinia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), cea mai înaltă instanță din blocul comunitar.
Solicitarea a fost transmisă înainte ca Marea Britanie să iasă oficial din UE în 2020.
CJUE a decis însă miercuri că prevederile Marii Britanii privind implementarea regulilor de TVA pentru platformele online sunt valide și, ca operator al platformei, OnlyFans este furnizorul serviciilor oferite și trebuie prin urmare să plătească taxe pentru întreaga sumă primită de la un utilizator.
Judecătorii au stabilit însă că această supoziție poate fi infirmată atunci când există o „înțelegere contractuală” în acest sens între părți. Decizia CJUE este definitivă și instanța din Marea Britanie trebuie acum să examineze cazul și să pronunțe o decizie.