Gigantul american de îmbrăcăminte sportivă Nike și gigantul de vânzare cu amănuntul Costco afirmă că se confruntă cu lipsuri de produse și cu întârzieri din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare global, scrie BBC.
Nike a declarat că producția și livrarea pantofilor săi vor avea impact până în primăvara anului viitor, deoarece se luptă cu problemele de transport maritim și cu lipsa de lucrători din Asia.
Între timp, Costco a reimpus limite asupra articolelor precum hârtia igienică.
Se spune că clienții depozitează din nou pe fondul temerilor Covid, dar se luptă, de asemenea, să livreze bunuri către magazinele sale.
Joi, Nike a declarat că și-a redus perspectivele de vânzări pentru anul din cauza întreruperii continue.
„Nu suntem imuni la vânturile frontale ale lanțului de aprovizionare global care pun în discuție [producția] și mișcarea produselor în întreaga lume”, a spus directorul financiar Matthew Friend.
Timpul necesar pentru a-și aduce produsele din Asia în America de Nord s-a dublat, de la aproximativ 40 la 80 de zile. Nike a văzut, de asemenea, creșterea timpului de tranzit în America de Nord, Europa și Orientul Mijlociu și Africa din cauza „congestiei portuare și feroviare și a penuriei de forță de muncă”.
Costco – un comerciant cu amănuntul – a declarat joi că restabilește limitele la achizițiile de articole cheie, inclusiv role de toaletă, apă îmbuteliată și unele produse de curățare.
De asemenea, încearcă să găsească camioane, șoferi și containere de transport pentru a duce mărfurile la magazinele sale.
Vânzătorul cu amănuntul a închiriat chiar și trei dintre navele sale maritime pentru a muta produse între Asia și America de Nord în anul următor.
„Factorii care presează lanțurile de aprovizionare și inflația includ întârzieri în porturi, lipsa de containere, întreruperi Covid, lipsa diferitelor componente, materii prime și ingrediente, presiuni ale costului forței de muncă și lipsa camioanelor și șoferilor”, a declarat directorul financiar al Costco, Richard Galanti.
De când economiile s-au redeschis, comercianții cu amănuntul din întreaga lume s-au confruntat cu o întrerupere generalizată pe fondul creșterii cererii de importuri.
Mărci, printre care producătorul de jucării Hasbro și gigantul de îmbrăcăminte sport Adidas, au avertizat despre potențialele blocaje ale aprovizionării care intră în sezonul crucial de sărbători.
Și săptămâna trecută, un număr record de 73 de nave au fost nevoite să facă coadă în afara a două porturi majore din SUA, Long Beach și Los Angeles, în timp ce personalul portului s-a grăbit să elimine restanța. Înainte de Covid, era neobișnuit ca mai mult de unul să aștepte o dana.