S-a deschis Transfăgărășanul. Cele mai hot oferte cu plecare din Chișinău

29 Iun. 2021, 11:55
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
29 Iun. 2021, 11:55 // Au Bani //  MD Bani

Circulația pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă, s-a deschis luni. Traficul este permis doar ziua. De asemenea, șoferii sunt averizați de faptul că în calea lor pot apărea urși.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că luni, începând cu ora 14.00, circulația rutieră pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800), s-a deschis pentru toate categoriile de autovehicule, în intervalul orar 7.00 – 21.00.

Circulația rutieră este interzisă pe timpul nopții, între orele 21.00 – 7.00.

În acest sens, agenția de turism Panda Tur a pregătit o ofertă specială pentru excursie pe traseul Transfăgărășan – Sighișoara – Lacul Bâlea.

Prețul pentru o persoană este de 75,99 euro, iar primele 5 locuri în autobus costă 85,99 euro. Pentru copii se oferă și reduceri.

Prețul include:

Transport tur-retur;
Cazare o noapte la Pensiune;
Ghid licențiat;
Asigurare medicală;
Excursiile indicate în program.

Călătorii vor avea posibilitatea să viziteze: Curtea de Argeș, Cetatea Poenari, Cheile Argeșului, barajul de la Vidraru, tunelul Capra Bâlea, Bâlea Lac, Castelul de Lut din Valea Zânelor… un număr impresionant de obiective se înlănțuie pe cei aproximativ 159 de kilometri ai celei mai spectaculoase șosele.

Prețul nu include intrările la obiectivele turistice.

De asemenea, oferte pentru a ajunge la Transfăgărășan vă puteți adresa și la agenția de turism Aer Lux. Agenția vă poate ajuta cu cazarea pentru orice perioadă, iar transportul este din cont propriu. Potrivit agenților de turism este foarte ușor de ajuns în România din Chișinău.

Transfăgărășanul este drumul printre munți, construit prin îmbinării resurselor naturale cu puterea și priceperea omenească. Considerat una dintre cele mai impresionante șosele din Europa, acesta traversează cea mai înalta unitate alpină din România, Munții Făgăraș și face legătură între zonele istorice Muntenia și Ardeal. Pe durata traseului veți avea parte de peisaje spectaculoase.

Excursiile sunt programate începând cu data de 2 iulie 2021. De asemenea, vor fi plecări pe și pe data de 30 iulie și 20 august.

Reguli de intrare în România

Pentru a ajunge în România, de carantină sunt scutiți următoarele grupuri de persoane:

a) persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare până la intrarea în România;
b) persoanele care au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare intrării în țară, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior intrării în țară) sau prin verificarea bazei de date Corona-forms și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară;
c) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 3 ani, fără a fi necesară prezentarea rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2;
d) copiii cu vârsta mai mare de 3 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în
comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII