Să fii eco e cool. 5 companii care oferă consumatorilor posibilitatea de a cumpăra produse recondiționate

14 Aug. 2025, 10:22
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  Ursu Victor
14 Aug. 2025, 10:22 // Uncategorized //  Ursu Victor

Piața globală a produselor recondiționate a explodat în ultimii ani, alimentată atât de preocupări ecologice, cât și de presiunea economică. Profesioniștii din domeniu confirmă că, în prezent, consumatorii sunt din ce în ce mai dispuși să încerce produsele refurbished, dacă au garanții, transparență și servicii post-vânzare solide, scrie REALITATEA.

Produsele recondiționate sunt dispozitive sau echipamente folosite, care sunt testate, reparate, aduse la standarde tehnice similare cu cele ale unor produse noi și puse din nou în circulație. Astfel, marile branduri încearcă să demonstreze că tehnologia second-life este responsabilă și eficientă. Iată cinci companii care arată că a fi eco poate fi nu doar responsabil, ci și cool.
Apple Certified Refurbished

Apple este un pionier în domeniul recondiționării, lansând programul Apple Certified Refurbished. Acesta oferă produse recondiționate (iPhone, iPad, Mac, Apple Watch, HomePod) cu testare funcțională completă, piese originale și baterie nouă dacă e cazul, toate oferind economii de până la -15 % față de prețul nou. Fiecare produs este atent testat, ambalat într-o cutie nouă, și vine cu garanție de un an, cu posibilitatea de extindere prin AppleCare. Consumatorii se bucură de prețuri mai avantajoase și de fiabilitatea brandului, în timp ce amprenta de carbon este redusă considerabil.

Amazon Renewed

Amazon Renewed este programul prin care gigantul de e-commerce vinde produse recondiționate profesional, testate riguros și însoțite de garanții de minimum 90 de zile. Gama este extrem de diversificată: de la telefoane, laptopuri și smartwatch-uri, până la aparate foto sau electrocasnice mici. În 2025, Amazon utilizează sisteme de evaluare bazate pe inteligență artificială pentru a standardiza calitatea produselor recondiționate și a oferi consumatorilor mai multă încredere.

Philip Morris International

Philip Morris International a dezvoltat pe parcursul anilor mai multe programe de economie circulară, inclusiv cele de colectare și recondiționare a dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului. După recondiționare, fiecare produs este comercializat într-un ambalaj special, marcat ca recondiționat, dar cu garanția unei experiențe la același nivel cu un dispozitiv nou. Începând cu anul 2021, compania a reușit să repare aproximativ 867.000 de dispozitive de încălzire a tutunului, pe care le-a plasat din nou pe piață pentru comercializare. În acest an, Philip Morris Moldova s-a alăturat inițiativei lansând IQOS Iluma Refreshed – o opțiune responsabilă pentru utilizatori și pentru mediu. Obiectivul Philip Morris International este ca, până la sfârșitul anului 2025, să repare sau să recondiționeze cel puțin 1 milion de dispozitive electronice fără fum.

Orange

Orange este un exemplu regional de implicare activă în reducerea deșeurilor electronice și promovarea reutilizării. În Moldova, compania a derulat în ultimii ani mai multe campanii de colectare a telefoanelor vechi, inclusiv programul local Re Trade-In. Clienții pot preda telefoane funcționale (Apple sau Android), ca să primească reducere în schimb la achiziția unuia recondiționat. Compania afirmă că, în Europa, a colectat peste 21 de milioane de telefoane pentru recondiționare sau reciclare.

HP Renew

Prin platforma HP Renew Solutions, HP oferă laptopuri, desktopuri și stații de lucru recondiționate, certificate și testate conform standardelor stricte ale companiei. Produsele recondiționate sunt concepute pentru performanță fără compromis, cu garanții și ambalaje eco, o alegere durabilă pentru organizații și utilizatori individuali interesați de sustenabilitate.

Potrivit datelor statistice, aruncarea produselor care mai pot fi reparate are un impact enorm asupra mediului. Doar în Uniunea Europeană, acestea generează anual până la 35 de milioane de tone de deșeuri.

Realitatea Live

14 Nov. 2025, 15:44
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
14 Nov. 2025, 15:44 // Au Bani //  Grîu Tatiana

În perioada septembrie – octombrie 2025, Serviciul Fiscal de Stat a sancționat 329 de persoane fizice pentru desfășurarea de activități ilicite de întreprinzător, aplicând amenzi în valoare totală de 704 900 de lei. Cele mai multe abateri au fost identificate în comerțul cu bunuri, inclusiv online, prestări de servicii și transportul de pasageri în regim taxi.

Astfel, activitățile ilicite din comerțul de bunuri au generat 139 de procese-verbale și amenzi de 338 500 lei, prestările de servicii au fost sancționate în 68 de cazuri cu 178 100 lei, iar transportul de pasageri în regim taxi a generat 122 de procese-verbale cu amenzi de 188 300 lei.

Serviciul Fiscal de Stat subliniază că scopul acestor măsuri este identificarea și sancționarea persoanelor care desfășoară activități ilicite, precum și aducerea lor în cadrul legal, pentru a descuraja practicile economice neregulamentare și a proteja mediul de afaceri legal.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII