Sfaturi prețioase de carieră de la un antreprenor de succes

21 Sept. 2022, 11:34
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
21 Sept. 2022, 11:34 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Antreprenorul și autorul Peter Shankman a avut o carieră mai mult decât interesantă. A lucrat în redacția AOL la mijlocul anilor ’90, a creat un instrument care leagă jurnaliștii cu sursele dorite, numit „Help a Reporter Out” la începutul anilor 2000 și a vândut HARO în 2010 pentru mai puțin de 5 milioane de dolari. De atunci, Shankman a scris mai multe cărți, a avut un discurs la TED și a lansat popularul podcast ADHD „Faster Than Normal”. Iată ce sfaturi le oferă el celor care se află la început de carieră, precum și celor care au făcut primii pași în antreprenoriat.

Fii splendid în activitățile de bază

Sfatul numărul 1 al lui Shankman pentru cei care se află la început de carieră: „Fii splendid în activitățile de bază”. Asta înseamnă să cunoști parametrii a ceea ce faci și să respecți acești parametri, notează CNBC.

Pentru mine, nu e nevoie ca tu să știi să redefinești numărul pi. Am nevoie să tragi puțin mai puțin decât toți ceilalți”, spune antreprenorul american.

Peter Shankman arată că dacă, spre exemplu ai un business cu livrări de mâncare, lucrurile trebuie menținute simple: duci mâncare din punctul A în punctul B fără să o verși. La fel funcționează lucrurile și dacă ai o carieră în industria de nunți: tu trebuie să faci invitațiile de nuntă exact așa cum îți spun viitorii miri, nu e necesar să îți arăți talentul în afara cerințelor clienților pentru că la final va curge cu nemulțumiri.

Această mentalitate poate fi aplicată și pentru pentru locurile de muncă care nu necesită vânzarea unui produs sau serviciu. Dacă prioritățile tale esențiale sunt să te asiguri că site-ul companiei funcționează fără probleme, respectă acele priorități și du-le cu bine la bun sfârșit. Dacă lucrezi în PR și munca ta este să prezenți poveștile clienților tăi către instituțiile media, asigură-te că faci asta așa cum trebuie.

Încă un sfat de carieră: perfecționează-ți gramatica și ortografia

Aproape 6 din 10 americani (59%) consideră că greșelile de ortografie din meniurile restaurantelor, semnele magazinelor și reclamele sunt enervante, conform unui sondaj Dictionary.com din 2015, efectuat pe 2.052 de adulți. Bineînțeles că această frustrare se extinde și la alte profesii.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII