Sfaturi utile: 6 lucruri de care să ții cont când alegi patul pentru dormitor

09 Iul. 2021, 17:17
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
09 Iul. 2021, 17:17 // Au Bani //  MD Bani

Patul este refugiul după o zi stresantă, locul perfect pentru dimineţile lungi de weekend şi, mai nou, a devenit chiar și loc de lucrat pentru cei care și-au amenajat biroul în dormitor. Așa că e important să nu te grăbești atunci când îl alegi, ci să ții cont de nevoile tale și, implicit, ale casei în care locuiești, cum ar fi dimensiunea dormitorului, stilul de amenajare sau materialele din care e făcut patul pentru dormitor.

1. Ține cont de stilul în care e amenajată casa

Dacă amenajarea nu porneşte de la alegerea patului, atunci ar trebui să faci un efort şi să îl integrezi ca stil în conceptul întregului apartament sau case.

Dacă restul încăperii este în stil scandinav, cu linii simple şi în culori neutre, patul ar trebui să urmeze acest stil şi, dacă nu găsești unul pe plac în magazinele de specialitate, să-l realizezi la comandă.

Dacă, din contră, dormitorul este într-un stil industrial, cu design nefinisat şi culori închise, patul ar trebui să continue acest stil şi să fie ori metalic, ori cu elemente de culori pământii, care să contribuie la acest concept.

2. Testează mai multe tipuri de paturi cu cadre diferite

Ai de ales între patul clasic din lemn, unul de metal şi patul tapiţat, care devine din ce în ce mai popular. Acest lucru se datorează faptului că patul tapiţat reduce semnificativ riscul de a te lovi de colţurile lui şi să rămâi cu vânătăi, aşa cum se întâmplă uneori în cazul patului din lemn sau metal. În plus, atunci când te sprijini de tăblia lui, când citeşti sau când te uiți la un film pe laptop, senzaţia de confort sporeşte.

Când alegi rama patului, ţine cont şi de înălţimea celor care dorm acolo. Dacă cineva e foarte înalt, ai putea renunţa la tăblia de capătul patului, pentru a oferi mai mult spaţiu pentru tălpi.

3. Ia în calcul dimensiunea dormitorului

Dacă vorbim de dimensiune în alegerea patului, este important ca aceasta să fie într-un raport potrivit cu dimensiunea camerei. Aceasta poate varia şi în funcţie de cei care folosesc patul.

Un pat pentru două persoane poate avea o saltea între 140-180 centimetri lăţime. Cea mai uzuală şi ergonomică este cea de 160 centimetri. Dacă spaţiul este limitat, apelează la una de 140 centimetri (sau elimină noptierele în favoarea unei tăblii cu depozitare).

Un pat de 180 centimetri va oferi spaţiu suficient dacă ai şi un copil căruia îi place să doarmă ocazional cu părinţii.

4. Culoarea patului ar trebui să contribuie la ambientul liniștitor din dormitor

Culoarea patului contează nu doar în contextul unităţii cromatice din dormitor, dar şi pentru a-ţi garanta un somn odihnitor. Dormitorul ar trebui să îmbie la relaxare, iar acest lucru poate fi obţinut cel mai uşor cu ajutorul unor culori neutre sau pastelate. Păturile albe, bej, bleu, roz pudrat sau verde mentă ar putea fi o alegere care să nu obosească privirea, înainte de culcare.

5. Alege o saltea de calitate

Chiar dacă acest criteriu se află spre finalul listei, este important să testezi personal salteaua în magazin şi să alegi una nu doar cu dimensiunile potrivite, dar care să acopere eventuale probleme de sănătate sau preferinţe personale.

Saltelele mai dure sunt utile pentru persoanele cu probleme de coloană vertebrală. Fie că preferi saltele cu arcuri, din latex sau saltele cu spumă de memorie, nu uita că şi perna are o importanţă semnificativă. Evită pernele masive pentru diminuarea durerilor de gât.

6. Gândește-te de la început cât la sută din bugetul amenajării îl acorzi patului din dormitor

Există paturi pentru orice fel de buget, însă ţine cont că este una dintre cele mai importante piese din casă şi merită să investeşti un pic mult.

Sursa: lovedeco.ro

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII