Sfaturi utile: 6 lucruri de care să ții cont când alegi patul pentru dormitor

09 Iul. 2021, 17:17
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
09 Iul. 2021, 17:17 // Au Bani //  MD Bani

Patul este refugiul după o zi stresantă, locul perfect pentru dimineţile lungi de weekend şi, mai nou, a devenit chiar și loc de lucrat pentru cei care și-au amenajat biroul în dormitor. Așa că e important să nu te grăbești atunci când îl alegi, ci să ții cont de nevoile tale și, implicit, ale casei în care locuiești, cum ar fi dimensiunea dormitorului, stilul de amenajare sau materialele din care e făcut patul pentru dormitor.

1. Ține cont de stilul în care e amenajată casa

Dacă amenajarea nu porneşte de la alegerea patului, atunci ar trebui să faci un efort şi să îl integrezi ca stil în conceptul întregului apartament sau case.

Dacă restul încăperii este în stil scandinav, cu linii simple şi în culori neutre, patul ar trebui să urmeze acest stil şi, dacă nu găsești unul pe plac în magazinele de specialitate, să-l realizezi la comandă.

Dacă, din contră, dormitorul este într-un stil industrial, cu design nefinisat şi culori închise, patul ar trebui să continue acest stil şi să fie ori metalic, ori cu elemente de culori pământii, care să contribuie la acest concept.

2. Testează mai multe tipuri de paturi cu cadre diferite

Ai de ales între patul clasic din lemn, unul de metal şi patul tapiţat, care devine din ce în ce mai popular. Acest lucru se datorează faptului că patul tapiţat reduce semnificativ riscul de a te lovi de colţurile lui şi să rămâi cu vânătăi, aşa cum se întâmplă uneori în cazul patului din lemn sau metal. În plus, atunci când te sprijini de tăblia lui, când citeşti sau când te uiți la un film pe laptop, senzaţia de confort sporeşte.

Când alegi rama patului, ţine cont şi de înălţimea celor care dorm acolo. Dacă cineva e foarte înalt, ai putea renunţa la tăblia de capătul patului, pentru a oferi mai mult spaţiu pentru tălpi.

3. Ia în calcul dimensiunea dormitorului

Dacă vorbim de dimensiune în alegerea patului, este important ca aceasta să fie într-un raport potrivit cu dimensiunea camerei. Aceasta poate varia şi în funcţie de cei care folosesc patul.

Un pat pentru două persoane poate avea o saltea între 140-180 centimetri lăţime. Cea mai uzuală şi ergonomică este cea de 160 centimetri. Dacă spaţiul este limitat, apelează la una de 140 centimetri (sau elimină noptierele în favoarea unei tăblii cu depozitare).

Un pat de 180 centimetri va oferi spaţiu suficient dacă ai şi un copil căruia îi place să doarmă ocazional cu părinţii.

4. Culoarea patului ar trebui să contribuie la ambientul liniștitor din dormitor

Culoarea patului contează nu doar în contextul unităţii cromatice din dormitor, dar şi pentru a-ţi garanta un somn odihnitor. Dormitorul ar trebui să îmbie la relaxare, iar acest lucru poate fi obţinut cel mai uşor cu ajutorul unor culori neutre sau pastelate. Păturile albe, bej, bleu, roz pudrat sau verde mentă ar putea fi o alegere care să nu obosească privirea, înainte de culcare.

5. Alege o saltea de calitate

Chiar dacă acest criteriu se află spre finalul listei, este important să testezi personal salteaua în magazin şi să alegi una nu doar cu dimensiunile potrivite, dar care să acopere eventuale probleme de sănătate sau preferinţe personale.

Saltelele mai dure sunt utile pentru persoanele cu probleme de coloană vertebrală. Fie că preferi saltele cu arcuri, din latex sau saltele cu spumă de memorie, nu uita că şi perna are o importanţă semnificativă. Evită pernele masive pentru diminuarea durerilor de gât.

6. Gândește-te de la început cât la sută din bugetul amenajării îl acorzi patului din dormitor

Există paturi pentru orice fel de buget, însă ţine cont că este una dintre cele mai importante piese din casă şi merită să investeşti un pic mult.

Sursa: lovedeco.ro

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală