Sunt căpitanul unui iaht care costă 195.000 de dolari pe săptămână pentru o cursă. Fac mai mult decât să conduc nava

16 Aug. 2021, 10:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 10:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Albert Rodriguez este căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA de 25 de ani. El este căpitanul Amarula Sun, un iaht de 50 de metri, prețul pentru o călătorie cu o săptămână cu acest iaht este care începe de la 195.000 de dolari.

El administrează echipajul și ajută la menținerea bărcii. Iată povestea lui, așa cum i-a fost spusă lui Jamie Killin de la Business Insider.

Acest eseu așa cum i s-a spus se bazează pe o conversație transcrisă cu Albert Rodriguez, căpitanul Amarula Sun, despre cum a devenit căpitan de iahturi. A fost editat pentru lungime și claritate.

Practic m-am născut pe apă, mergeam cu tatăl meu pe o barcă de pescuit sportiv – și pe iahtul unchiului meu încă de la o vârstă fragedă. La vârsta de 10 ani, eram capabil să navighez pe cont propriu doar cu ajutorul unei busole și a unei hărți.

„Pasiunea mea pentru ocean și iahturi este ceea ce m-a determinat să urmez o carieră de căpitan.”

Am fost căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA timp de 25 de ani și dețin în prezent o licență de 3.000 de tone care îmi permite să conduc navele până la greutatea respectivă.

De-a lungul carierei am căpitanizat câteva iahturi de lux.
Amarula Sun este un iaht frumos, cu proprietari excepționali și resurse excelente pentru a face treabă. De asemenea, are o gamă largă de jucării – ceea ce îl face un iaht charter plin de acțiune și unul dintre cele mai bune din industrie. Sunt foarte mândru și onorat să conduc acest program reușit.

Proprietarii îl închiriază către Fraser Yachts, care îl închiriază apoi persoanelor care pleacă în vacanță – costul începând de la 195.000 de dolari pe săptămână.

Am văzut că pandemia creează un boom masiv de yachting, deoarece a devenit una dintre cele mai sigure opțiuni de vacanță.
Vânzările de iahturi prin Fraser Yachts au crescut în prezent cu 136,4% din iunie anul trecut, iar rezervările au crescut cu 36%.

Deci, odată cu creșterea rezervărilor, a creat și mai multe oportunități pentru membrii echipajului de a lucra și ne-a ținut ocupați.

În prezent sunt complet echipat cu nouă membri ai echipei și am norocul de a avea un grup de rock-star. Suntem foarte ocupați cu charter-uri back-to-back și excursii ale proprietarilor.

Mulți oameni nu își dau seama că un căpitan de iaht nu conduce doar barca, ceea ce este partea distractivă a muncii.
De asemenea, încep în fiecare zi întâlnindu-se cu șefii de departamente – prim-ofițer, șefă și inginer – pentru a planifica începutul unei zile sigure și productive.

Cea mai dificilă parte a muncii mele este conducerea echipajului personalului. A avea membri ai echipajului cu diferite naționalități și personalități care trăiesc pentru o perioadă lungă de timp într-un loc restrâns vine cu provocările sale, dar este întotdeauna plin de satisfacții.

Majoritatea echipajului locuiește la bord cu normă întreagă în timpul sezonului de vârf, dar există un sistem de rotație care ne permite să luăm o vacanță binemeritată atunci când este nevoie.

Pe lângă faptul că este căpitan, Albert Rodriguez, trebuie să gestioneze respectarea reglementărilor de pavilion și de clasă, buget, contabilitate, personal și programul proprietarului și al charterului.

Suntem un pavilion jamaican, ceea ce înseamnă că iahtul este înregistrat în Jamaica și că trebuie să respectăm reglementările aplicate de statul respectiv. Se asigură că conducem o navă sigură și că suntem inspectați anual de un inspector de pavilion. În prezent, putem naviga în Bahamas.

Un mare căpitan este cineva care pune siguranța pe primul loc, menține un iaht meticulos, gestionează fondurile proprietarului ca și cum ar fi ale lor și se asigură întotdeauna că proprietarii și oaspeții charter au o experiență extraordinară și abia așteaptă să revină când pleacă.

Cariera mea este un vis devenit realitate.

Nu numai că sunt plătit pentru a face ceea ce îmi place și pentru a-mi trăi pasiunea, dar a fi în această industrie îți poți câștiga reputație și respect. 

 

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 16:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 16:43 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Importurile de anvelope în Republica Moldova au atins un nivel record între 2024 și mai 2025, cu peste 1,29 milioane de unități aduse în țară și o valoare vamală totală de aproximativ 1,36 miliarde de lei. Potrivit unei analize detaliate realizate de economistul Iurie Rija, anvelopele pentru autoturisme au dominat cantitativ piața, reprezentând 78% din total (1.003.526 bucăți), dar doar 58% din valoarea totală, în timp ce anvelopele pentru camioane și autobuze au format 22% din volum, dar 42% din valoare, indicând o diferență clară de preț mediu între cele două categorii.

În 2024, au fost înregistrate vârfuri semnificative ale importului de anvelope pentru camioane în lunile septembrie și octombrie, cel mai probabil legate de pregătirile sezoniere pentru iarnă. În ianuarie 2025, importurile de anvelope pentru camioane s-au dublat față de aceeași lună a anului precedent, iar cele pentru autoturisme au crescut semnificativ, semnalând o activitate comercială intensificată. Cu toate acestea, în lunile aprilie și mai 2025 s-a observat o scădere accentuată a volumului și valorii importurilor, posibil din cauza reducerii cererii sau a ajustării stocurilor.

Prețul mediu al anvelopelor a crescut vizibil. În mai 2025, o anvelopă pentru autoturisme costa în medie 915 lei, comparativ cu 703 lei în mai 2024. În cazul anvelopelor pentru camioane, prețul mediu a atins 2.209 lei în mai 2025, dublu față de cel mai mic nivel din 2024. Această evoluție indică nu doar o inflație generală, ci și o posibilă reorientare a importatorilor spre branduri premium sau modele specializate.

China rămâne lider absolut în livrările de anvelope către Republica Moldova, cu 48,4% din volum, urmată de Turcia (16,4%), România (8,4%) și Ucraina (7,4%). Produsele chinezești domină atât segmentul de autoturisme, cât și cel de camioane. Pe de altă parte, în ceea ce privește valoarea importurilor, țări precum Germania, Ungaria și Slovacia ocupă o pondere semnificativă datorită exportului de anvelope din gama superioară. Turcia furnizează volume mari la prețuri relativ accesibile, iar Vietnamul începe să se evidențieze prin livrări de anvelope scumpe, în ciuda volumului modest.

Piața moldovenească de import este foarte concentrată. Trei companii — AGROPIESE TGR GRUP SRL, EXIMOTOR SA și ARIDAN CENTER SRL — controlează peste 40% din totalul volumului importat. AGROPIESE domină la anvelopele pentru camioane, în timp ce EXIMOTOR și ARIDAN se concentrează pe autoturisme. Unele firme, cum ar fi AUTO MOTION SERVICE SRL, se specializează în anvelope din gama premium, având cote valorice mai mari decât cele cantitative.

Analiza economistului Iurie Rija evidențiază o piață aflată în plină evoluție, sensibilă la tendințele internaționale de preț și la comportamentul consumatorului local. Se recomandă monitorizarea atentă a prețurilor și diversificarea furnizorilor pentru a limita dependența de China și a preveni șocurile în lanțurile de aprovizionare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO