Tehnologia care îți citește gândurile: știe de cine te-ai îndrăgostit, chiar înainte să-ți dai seama

09 Iun. 2021, 05:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
09 Iun. 2021, 05:40 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Un nou sistem ultra-inteligent bazat pe o interfață creier-computer, instruit pentru a prelua activitatea neuronală a creierului atunci când vede fața unei persoane noi poate prezice de cine vei fi și nu vei fi atras. Tehnologia va ști acest lucru chiar înainte să știi tu însuți asta, scrie playtech.ro.

Potrivit cercetărilor prezentate la o conferință recentă, prin potrivirea tiparelor neuronale cu datele existente ale unor participanți, algoritmul poate prezice dacă utilizatorii vor găsi fețe specifice atractive. Acest lucru se poate întâmpla chiar înainte ca utilizatorul să le vadă.

Tehnologia prezice de cine te vei îndrăgosti

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga, care au realizat studiul au declarat că tehnologia lor ar putea crea o listă asemănătoare Netflix de recomandări generate algoritmic sau reclame direcționate bazate pe date neuronale. Dacă este specific sau nu pentru fețe rămâne de stabilit, dar cercetătorii sugerează că au descoperit o semnătură neuronală pentru exprimarea preferințelor în general, dincolo de atracția interpersonală.

„Prin compararea activității cerebrale a celorlalți, am găsit acum posibil, de asemenea, să prezicem fețele pe care fiecare participant le-ar găsi atrăgătoare înainte de a le vedea”, a declarat omul de știință al Universității din Copenhaga și autorul principal al studiului. „În acest fel, putem face recomandări de încredere pentru utilizatori – la fel cum serviciile de streaming sugerează noi filme sau seriale bazate pe istoricul utilizatorilor”.

În anumite privințe, tehnologia poate fi capabilă să intre în mintea utilizatorilor și să-și analizeze preferințele într-un mod mai autentic decât ceea ce ar oferi fiecare utilizator într-un sondaj sau interviu.

„Din cauza normelor sociale sau a altor factori, utilizatorii pot să nu-și dezvăluie preferințele reale în online”, a spus coautorul studiului Michiel Spapé în comunicat. „Prin urmare, comportamentul explicit poate fi părtinitor. Semnalele cerebrale pe care le-am investigat au fost preluate foarte devreme după vizionare, deci sunt mai mult legate de impresiile imediate decât de un comportament atent considerat”.

 

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 18:35
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 18:35 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Organismele de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană urmează să ia în vizor, din nou, motorul de căutare online Google prin lansarea unei investigaţii asupra practicilor sale de publicitate digitală. Potrivit surselor ancheta va fi lansată până la finele anului.

Ancheta lansată de Comisia Europene ar putea reprezenta o ameninţare pentru Google, care anul trecut a realizat venituri de 137 miliarde de dolari de pe urma publicităţii digitale, mai mult decât orice altă companie din lume, scrie Agerpres.

YouTube şi Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările şi profiturile realizate de Google. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web şi aplicaţiile lor.

Conform unui chestionat trimis rivalilor Google şi terţelor părţi la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agenţiilor de publicitate sau agenţiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.

În ultimul deceniu, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta şi-a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online, smartphone-urile Android şi publicitatea online.