Turismul local promovat prin muzică. Andrew Rayel va mixa de la înălțime în 5 locații inedite din țară

09 Aug. 2021, 14:29
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
09 Aug. 2021, 14:29 // Slider //  MD Bani

Celebrul DJ moldovean Andrew Rayel, va filma o serie de live-uri inedite în 5 locații turistice din Republica Molodva. Acesta va mixa de la înălțime timp de două ore, iar concertele în aer liber vor fi filmate și, ulterior, promovate pe rețelele sociale. Producțiile video vor fi realizate în cadrul proiectului „Moldova: A place to find your harmony”, parte a campaniei „Moldova: A place to find yourself”, elaborată și implementată de către Agenția de Investiții „Invest Moldova”. Clipurile au drept scop promovarea imaginii țării peste hotare și atragerea turiștilor.

Producțiile video ale prestațiilor artistice vor fi filmate în unele din cele mai frumoase și notorii locații din țară, printre acestea se numără Fetești, Duruitoarea și Defileul Văratic.

„Este vorba despre 5 mix-uri, care vor fi lansate odată la aproximativ 6 săptămâni, cu muzică exclusivă, muzică nouă, dar pe background, ca suport video, va fi o locație interesantă de la noi, din Republica Moldova. Deja am filmat prima locație, este vorba despre cariera de la Rezervația Fetești. Cred că va mai fi o locație în Chișinău, undeva la înălțime, cu priveliște frumoasă, va fi defileul de la Duruitoarea Veche, Defileul Văratic și o locație pe malul Nistrului, cred că Țîpova sau Mărcăuți”, a declarat Andrew Rayel.

Clipurile vor fi editate și plasate pe paginile de pe rețelele sociale ale lui Andrew Rayel: Youtube, Facebook, Instagram și Twitter, care au o audiență totală de peste 1 milion de urmăritori. Andrew Rayel are urmăritori din toată lumea: SUA, Canada, Marea Britanie, Germania, Țările de Jos, Polonia, Rusia, Indonezia, China, Japonia și Australia.

„În această perioadă se constată o dinamică, o dezvoltare a turismului intern. Lucrul acesta ne bucură foarte mult și sperăm ca, într-adevăr, prin muzică, prin proiectele inovative cu care venim, să contribuim și la o mai bună cunoaștere, și la o redescoperire a Republicii Moldova”, a declarat Andrei Chistol, șef al Departamentului Promovare Turism din cadrul Agenției de Investiții „Invest Moldova”.

În 2020, Andrew Rayel a mixat de la înălțime la Orheiul Vechi, precum și în Chișinău.

„Cu siguranță îmi place foarte tare să călătoresc în Republica Moldova, poate nu am făcut-o atât de des acum câțiva ani, deoarece călătoream foarte mult și veneam acasă doar pentru câteva zile, câteodată pentru o săptămână și era un loc mai mult ca să mă reîncarc atât fizic, cât și spiritual. Datorită acestei năpaste, acestei pandemii, care, în general, este un lucru negativ, dar uite că a avut și laturi pozitive pentru mine. Am avut șansa și timpul de a redescoperi Moldova și foarte multe locații despre care, de fapt, am auzit anterior. Am mers, am descoperit, am văzut locuri extraordinare”, a declarat Andrew Rayel.

În martie 2021, Agenția de Investiții „Invest Moldova” a dat startul campaniei externe „Moldova: A place to find yourself”, prin lansarea unui spot de vizibilitate adresat turiștilor străini. Protagoniștii producției au fost interpreții Dara, Pasha Parfeni și trupa „Cosmos în Buzunar”, care au realizat un cover la piesa „Wake me up” de Avicii.

Totodată, în cadrul campaniei au fost lansate recent 3 spoturi video, care promovează Moldova drept o destinație turistică autentică, care merită a fi explorată.

Mesajul campaniei vine să ilustreze potențialul pe care îl deține țara noastră, exprimat prin simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa.

Agenția de Investiții „Invest Moldova”, în calitate de autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică, investițională și turism, fiind administrator al Brandului de Țară pentru buna poziționare pe harta economică globală.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO