Un centru de informare al României va fi deschis în cadrul Universităţii de Stat din Moldova

01 Sept. 2021, 14:55
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
01 Sept. 2021, 14:55 // Actual //  MD Bani

În cadrul Universităţii de Stat din R. Moldova va fi deschis un Centru de informare al României, au anunțat rectorul universității, Igor Șarov, și Secretarul de Stat al Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova, Adrian Dupu, în cadrul emisiunii „Punctul pe AZi” de la TVR Moldova.

„Sala va fi în blocul central al Universităţii de Stat, aula 530, o sală de 75 de locuri care va fi totalmente modernizată. Facultatea de Istorie a fost, este şi va fi un pilon important din punct de vedere ştiinţific în relaţiile cu România. Or atunci când vorbim de evenimentele din 1989-1991, pe parcursul acestor 30 de ani, multiple manifestaţii ştiinţifice au fost organizate de facultate, în cadrul acesteia şi cred că această modernizare va contribui şi mai mult la relaţiile ştiinţifice între diferite centre universitare, dar şi va fi un important centru informativ în R. Moldova”, a spus rectorul USM, Igor Şarov.

Prezent în cadrul emisiunii, secretatul de stat al Departamentului pentru Relația cu R. Moldova, Adrian Dupu, a subliniat că de când a preluat mandatul, și-a propus ca strategie să se axeze pe acele proiecte care au un impact major şi care ajung la câţi mai mulţi cetăţeni din stânga Prutului.

„USM fiind cea mai mare universitate din R. Moldova cu cei mai mulţi studenţi şi cu cei mai mulţi absolvenţi de-a lungul timpului are un impact major asupra celor şi care studiază, şi care au studiat. USM este un ambasador foarte bun al culturii şi identităţii româneşti în R. Moldova. Din acest motiv încă de la preluarea mandatului m-am întâlnit cu dnul rector şi am pus bazele acestei cooperări, vor urma şi alte proiecte sunt convins, chiar parteneriate în care vom aplica împreună pentru diferite proiecte pentru că, cred USM are un rol foarte bun nu doar în modelarea viitorilor lideri, profesionişti, dar şi în păstrarea culturii, identităţii şi a tradiţiilor”, a menţionat Dupu.

Anterior, în incinta Universităţii de Stat din Comrat a fost inaugurat un Centrul de Informare al României.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII