Un miliardar american a anunțat că îi lasă toată averea „lui Dumnezeu”

24 Oct. 2022, 17:54
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
24 Oct. 2022, 17:54 // Au Bani //  MD Bani

Un miliardar american, cu o avere netă estimată în octombrie 2022 la 13,4 miliarde de dolari, a anunțat că îi lasă toată averea „lui Dumnezeu” iar familia nu va primi nimic de la el, pentru că nu vrea să le strice viitorul copiilor și nepoților săi.

David Green este fondatorul Hobby Lobby, un lanț de aproape 1.000 de magazine de artă și meșteșuguri din 47 de state ale SUA. Printr-o decizie similară cu cea a fondatorului retailerului de modă Patagonia, Yvon Chouinard, care și-a lăsat compania unei organizații non-profit care luptă pentru combaterea schimbărilor climatice, Green a spus că lasă compania bisericii și nimic din ceea ce a acumulat nu va ajunge la vreun membru al familie, potrivit Washington Times.

Fiul unui predicator și fiu de predicator evanghelist, David Green consideră că Dumnezeu este „adevăratul proprietar” al afacerii sale.

Hobby Lobby, imperiu care a început modest, cu un prim magazin deschis în august 1972, în North Oklahoma, a ajuns azi pe poziția 64 în clasamentul celor mai mari companii private din America, conform Forbes. Anul trecut a înregistrat un venit de de 6,4 miliarde de dolari.

Membrii familiei vor trebui să se mulțumească cu ceea ce au acumulat, pentru că Green este ferm și spune că Hobby Lobby va ajunge la Dumnezeu.

Într-un interviu acordat pentru Fox News, CEO-ul Hobby Lobby a explicat de ce a luat această decizie.

„La mijlocul anilor 1980 am traversat o perioadă în care eram foarte arogant și aproape că am pierdut afacerea. Dumnezeu a trebuit să-mi arate că el a fost acela care mi-a arătat calea spre succes. Biblia spune că Dumnezeu este cel care ne dă puterea de a face bogăție”, a spus el.

În timp ce cei mai mulți proprietari de afaceri își vând companiile și păstrează profiturile pentru ei și familiile lor, Green spune că „această idee a început să-l deranjeze din ce în ce mai mult”.

„Avocații și contabilii m-au sfătuit să transmit pur și simplu proprietatea copiilor și nepoților mei. Nu mi s-a părut corect să schimb sau chiar să stric viitorul nepoților”, spune miliardarul.

A mai explicat că, odată cu trecerea timpului, și-a dat seama că „tot succesul lui venise de la Dumnezeu”, iar scopul lui și al soției a devenit acela de „a-l onora pe Dumnezeu”, a mai spus el.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII