Gigantul chinez Xiaomi, cunoscut pentru performanţele de vânzări din piaţa smartphone-urilor, îşi face oficial intrarea în piaţa vehiculelor electrice şi anunţă că această divizie a intrat într-un stadiu accelerat de dezvoltare, potrivit CNBC.
Numele subsidiarei este Xiaomi EV, iar investiţiile pentru această linie de business se ridică până acum la 1,55 miliarde de dolari, conform unei comunicări anterioare din partea companiei.
În martie, compania cu sediul în Beijing declara că are planuri în această direcţie şi că va investi echivalentul a 10 miliarde de dolari în următorul deceniu.
Xiaomi EV are în prezent 300 de angajaţi, iar divizia este condusă de Lei Jun, fondatorul şi CEO-ul grupului chinez.
Gigantul chinez a declarat că echipa din această divizie a realizat studii de piaţă extinse în ultimele cinci luni. Totodată, oamenii Xiaomi EV au vizitat alţi parteneri din industrie.
Divizia Xiaomi nu a prezentat până acum niciun prototip de vehicul electric.
În luna august Xiaomi a anunţat că a achiziţionat compania de vehicule autonome Deepmotion, într-o tranzacţie de 77,37 de milioane de dolari, prin care spunea că vrea să-şi îmbunătăţească competitivitatea tehnologică a diviziei de vehicule electrice.
Xiaomi se lansează astfel într-o piaţă în care există startup-uri precum Nio sau Xpeng, dar şi jucători cunoscuţi prrecum Tesla sau BYD.