Unele regiuni din Japonia vând case cu doar 500 de dolari. Unele se dau și pe gratis

02 Iun. 2021, 16:11
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2021, 16:11 // Actual //  MD Bani

Japonia este plină de milioane de case libere, numite akiya, pe care guvernele locale speră să le vândă la un preț foarte mic, cu 500 de dolari sau chiar mai puțin.

În general, peste 13% din cele 62 de milioane de case din țară sunt neocupate, în special în prefecturile rurale, cum ar fi Wakayama, Tokushima, Kagoshima și Kochi. În aceste regiuni, rata medie a locuințelor vacante este de până la 18%.
Noul program condus de premierul Yoshihide Suga are scopul de a stimula economia rurală japoneză prin încurajarea turismului, a afacerilor și a unui val de noi rezidenți.

În orașe precum Tochigi și Nagano potențialii cumpărători pot cumpăra case abandonate pentru doar 50.000 de yeni (500 USD). În Okutama, prețul scade la 0 USD.

„Programul nu doar îi ajută pe vechii proprietari, care se luptau să folosească proprietățile și să plătească impozite, ci și pentru oraș, reducând numărul de clădiri abandonate care ar putea prăbuși sau ar putea prezenta riscuri în viitor”, a declarat un purtător de cuvânt al Okutama. Biroul guvernamental a declarat pentru Nikkei, potrivit unui raport al Insider.

În septembrie, guvernele locale s-au oferit să plătească 1 milion de yeni (9.000 de dolari) tuturor lucrătorilor din Tokyo care acceptă să lucreze la distanță de la țară.

Pentru a remedia deficitul de servicii tehnologice din regiune, un bonus de 3 milioane de yeni (27.000 de dolari) este oferit oricui dorește să înființeze o afacere IT în Japonia rurală.

Astfel de subvenții s-au dovedit deja eficiente în Mikasa, în prefectura Hokkaido, unde s-a înregistrat o scădere de 11% a caselor vacante de când orașul a început să ofere bani pentru îngrijirea copiilor și mobilier pentru casă.

Tendințe similare au fost observate în întreaga lume, inclusiv în SUA și în Italia, unde se știe că locuințele dărăpănate din orașele medievale costă doar 1 euro (1,22 dolari).

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău