5 reguli de comunicare în afaceri oferite de o companie din Moldova

15 Iun. 2021, 15:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
15 Iun. 2021, 15:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Agenția de Media Purple îți oferă 5 sfaturi de comunicare în afaceri pentru a spori eficacitatea, dar și pentru a economisi timpul. Aceste tips-uri a ajutat compania să devină mai eficientă în activitatea sa.

#1: Ai grijă de interlocutorul tău

Sugestii pentru a avea grijă de interlocutor:

  • Indică link-urile direct în e-mail: imaginează-ți cât de simplu e să dai un singur click dacă ești în transport, și nu la PC, decât să cauți o prezentare rătăcită pe drive.
  •  Structurează scrisoarea: adăugă fiecare gând din alineat și indică sugestiile pe puncte, după prioritate.
  •  Nu uita și de bullet points, dar și de fonturile BOLD, care o să te ajute să faci, vizual, informația mai ușor de digerat.
  •  Nu impune interlocutorul să descarce fișiere video: să zicem că parterenul de afaceri nu e la PC în acest moment;

Oare nu e mai simplu să încarci video-ul pe YouTube, cu acces ascuns?

 #2: Stabiliți, din start, condițiile de comunicare

Discutați, încă de la începutul colaborării, câteva momente importante:

  •  Cu cât timp înainte de lansare se va furniza proiectul?
  •  Adăugarea comentariilor pe proiect se comunică imediat, în regim de urgență?
Cei de la Purple au deadline-uri clar definite, iar momentul de aprobare/feedback e foarte important.
  •  E ok să vă trimiteți e-mailuri în zilele de weekend?
  •  Cărui responsabil anume și cu ce întrebări e ok să vă adresați?
Compania Purple, pentru confortul ambelor părți, indică cine este responsabil de comunicarea pe un anumit proiect.
  •  Care e singurul canal de comunicare: e-mail, WhatsApp, Telegram?

#3: Scrie clar și respectuos

Dacă interlocutorul tău nu cunoaște terminologia de marketing, de exemplu, pentru ce să te exprimi în cuvinte precum „engagement”, „CTR”, „KPI”? Încearcă să simplifici la maximum comunicarea, dar nici să supraapreciezi sau, și mai rău, să subapreciezi omul.
Nu fi agresiv și, dacă ești supărat, mai bine mai așteaptă puțin înainte să răspunzi la un e-mail „problematic”.

#4: Când simți că „arde”, mai bine sună

Nu uita că reacția cititorului la mesajul tău depinde și de intonația cu care este citit textul.
Emoji-urile cumva ameliorează situația, dar nu sunt chiar ok de utilizat în e-mailurile formale.
De aceea, mai bine să te asiguri și, dacă ai o întrebare mai sensibilă de discutat și presupui că partenerul te-ar putea înțelege greșit – mai bine sună.

#5: NU scrie atunci când poți să NU scrii

Vrei să râzi cu colegii la o glumă? Mai bine trimite-o pe chat, decât să-i umpli colegului e-mailul cu informație irelevantă.

Realitatea Live

07 Nov. 2025, 17:30
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
07 Nov. 2025, 17:30 // Slider //  Grîu Tatiana

Incaso, una dintre cele mai importante companii specializate în gestiunea creanțelor din Republica Moldova, a devenit membru cu drepturi depline al FENCA – Federația Europeană a Asociațiilor Naționale de Colectare a Creanțelor.

Prin această afiliere, clienții Incaso pot beneficia de soluții moderne și practici conforme cu standardele europene. Totodată, compania își reafirmă rolul de promotor al transparenței și inovației în domeniul gestionării datoriilor, contribuind la conturarea unor noi repere de profesionalism pentru întreaga industrie locală.

De ce contează această recunoaștere europeană?

– Clienții Incaso beneficiază de soluții digitale moderne pentru recuperarea creanțelor, aliniate la cele mai bune practici și standarde europene.

– Echipa Incaso este conectată la cele mai noi tendințe legislative și tehnologice, asigurând un management eficient, rapid și corect al dosarelor.

– Aderarea la FENCA garantează respectarea celor mai stricte criterii de etică profesională, oferind partenerilor siguranță și încredere.

– Apartenența la o rețea europeană extinsă facilitează identificarea celor mai bune răspunsuri la provocările actuale și ajută la anticiparea schimbărilor care pot influența mediul de afaceri în viitor.

„Suntem mândri să aducem expertiza europeană și accesul la cele mai avansate practici de colectare în beneficiul clienților noștri, dar și al economiei locale. Noua noastră calitate de membru FENCA ne întărește angajamentul pentru etică, inovație și performanță”, a declarat Veaceslav Mîrza, Directorul general.

Despre FENCA: Federația Europeană a Asociațiilor Naționale de Colectare a Creanțelor reunește principalii actori ai industriei la nivel continental, reprezentând interesele a mii de profesioniști și companii din Europa.

Alege un partener certificat pentru recuperarea eficientă a creanțelor. Pentru detalii despre serviciile Incasso sau colaborări, contactați-ne la sales@incaso.md sau 079 223 393.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII