Cumpără un borcan de miere și #AJUTĂUNCOPIL. Campania lansată de Victoria și Eugen Sobol, Stupina din Codrii Moldovei

02 Dec. 2021, 10:39
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Dec. 2021, 10:39 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Victoria și Eugen Sobol din satul Bravicea, Călărași, fondatorii Gospodăria Țărănească „Sobol Eugen Ion” cunoscută sub numele de Stupina din Codrii Moldovei, au lansat campania de caritate #AJUTĂUNCOPIL. Această campanie are drept scop să ajute 10 familii numeroase și social vulnerabile din localitate. Oricine se poate alătura acestei campanii prin procurarea unui borcan de miere de 3 litri ( sunt două borcane a câte 1,5 litri) în sumă de 400 de lei, din această sumă 100 de lei vor fi donați.

Campania #Ajută un copil

De aceste donații vor beneficia de 10 familii numeroase și din familii social vulnerabile. Potrivit lui Eugen Sobol, 38 de copii vor primi donații sub formă de rechizite, cărți și alte obiecte necesare pentru școală.

„În dependență de suma acumulată vom decide care va fi suma pentru fiecare familie.”

Pentru această campanie sunt pregătite 100 de borcane de miere, ceea ce ar însemna o sumă de 10.000 de lei care vor fi donați.

„În cazul în care stocul va fi epuizat mai avem și alți parteneri care se vor alătura campaniei.”

Lansarea acestei campanii a fost posibilă datorită producției bogate de miere din acest an și va fi un mic ajutor pentru copiii din familiile defavorizate în contextul sărbătorilor de iarnă.

„Ne apropiem de sărbătorile de iarnă și trebuie să fim mai buni, să-i ajutăm și pe cei de lângă noi. De asemenea, la rândul meu provin dintr-o familie numeroasă și uneori aveam nevoie de ajutor, iar acum încercăm să ajutăm noi alți copii în limita posibilităților. Și nu în ultimul rând, acest an a fost unul roditor și avem mai multă miere, În acest mod putem menține prețurile și ajuta copiii .”, a declarat Eugen Sobol pentru Bani.md. 

În fiecare săptămână, de obicei sâmbătă sau duminică, Stupina din Codrii Moldovei efectuează livrări și la Chișinău. Livrarea este gratuită de la 200 de lei, chiar și în afara campaniei.

Istoria „Stupina din Codrii Moldovei”

Istoria Stupina din Codrii Moldovei a început în urmă cu 8 ani, pe timpul când Victoria și Eugen erau studenți. Pentru a se lansa au investit banii obținuți din salarii, care, din spusele lui Eugen Sobol salariile erau de 4000 de lei, bani care le ajungeau și pentru gazdă în Chișinău, întreținere și procurau utilajul necesar. Așadar, începutul a fost destul de greu. Mai târziu am aplicat la programul „Start pentru tineri” și planifică să aplice și la altele pentru a se dezvolta. 

„Istoria afacerii noastre a început cu doi tineri îndrăgostiți. Soția a absolvit Colegiul Financiar Bancar și are studii în contabilitate, eu am studiat apicultura la Bubuieci. Astfel, am lansat o afacere de familie, care are deja 8 ani.”

La moment, cei doi tinere au în grija lor în jur de 100 de familii.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală