Este deja cunoscut faptul că tot mai mulți tineri doresc să obțină un job într-o companie de IT. Tinerii aleg acest domeniu atât pentru salariul care se oferă cât și pentru beneficiile companiei. Amdaris este un exemplu evident privitor la beneficiile față de angajați. Iată cum compania își ademenește și răsfață angajații.
- Există sau nu condiții speciale de muncă în contextul pandemiei, inclusiv dacă se permite sau nu munca la distanță?
Imediat după apariția primelor cazuri de Covid-19, am revizuit Planul de continuitate al afacerii (PCA) în care am descris contextul desfășurării activității în cazul unei epidemii locale sau pandemii globale. Obiectivele PCA-ului fiind:
# reducerea la minimum a riscului de îmbolnăvire al angajaților cu noul tip de virus;
# luarea măsurilor necesare pentru ca locul de muncă să nu devină un focar de infecție;
# revizuirea călătoriilor în interes de serviciu/personale, iar angajații să fie gata să le amâne în caz de necesitate;
# stabilirea condițiilor alternative de muncă cu furnizorii și clienții, astfel încât afacerea să nu aibă de suferit, iar angajații să poată continua activitatea fără impedimente.
Până în momentul de față încurajăm lucrul de la distanță, mai ales pentru că domeniul de activitate ne permite acest lucru. Încă de la începutul pandemiei am asigurat angajații cu echipamentul necesar la domiciliu. Angajații au avut posibilitatea de a solicita chiar masa/scaunul din oficiu, în cazul în care au avut nevoie de acestea. Informăm permanent angajații în legătură cu actualizările ce țin de starea de urgență instituită în Moldova și le reamintim de păstrarea măsurilor de siguranță.
Da, avem și angajați care vin periodic la birou, dar asta e o decizie personală. Nu putem să-i privăm de acest drept, dacă ei consideră că nu-și pot executa munca calitativ de acasă din varii motive. Desigur, cei care doresc să lucreze din oficiu, trebuie să anunțe din timp. Noi monitorizăm numărul persoanelor aflate în birou și avem grijă să-i responsabilizăm pentru a respecta toate măsurile impuse pentru siguranța lor și a celor din jur.
Din fericire, biroul nostru are 5 etaje și angajații care vin la birou se simt în siguranță, așa cum per etaj nu se află niciodată mai mult de 10 persoane; în medie sunt între 5-6, iar una dintre condiții este să rămână la etajul unde se află masa de lucru; plimbările prin oficiu sunt interzise, iar atunci când sunt necesare, neapărat trebuie să porți masca de protecție.
- Cum se stabilesc/negociază salariile și majorările (premiile)?
Salariile se stabilesc în funcție de cunoștințele/experiența candidatului în cadrul interviului tehnic, conform benzilor salariale stabilite de către Amdaris. Majorările salariale au loc după performance review-ul anual; dar sunt și excepții, când acesta poate avea loc mai devreme de un an, în funcție de realizările angajatului; atingerea rapidă ale obiectivelor SMART. Performance review-ul nu analizează doar performanța profesională, dar și implicarea angajatului în activități aferente; cum ar fi:
- participarea în calitate de mentor sau mentee în cadrul programului de mentorat;
- participarea în calitate de speaker la diverse evenimente interne sau externe din partea companiei Amdaris;
- participarea la activități de voluntariat;
- respectarea și promovarea valorilor companiei etc.
Premii bănești nu oferim, decât în cadrul programului de recomandare a potențialilor candidați (Refferals): când angajații companiei recomandă o persoană potrivită pentru una dintre pozițiile deschise, iar acesta trece cu succes de cele două etape ale interviului (interviul cu specialistul în recruitare și interviul tehnic) și de perioada de probă de 3 luni, angajatul este răsplătit în funcție de nivelul candidatului recomandat. Așa gen de recompense pot ajunge până la 1000 EUR.
Obișnuim să oferim daruri (coșuri de fructe; sticle de vin; bilete la teatru/concerte; vouchere etc.) pentru a recunoaște și sărbători realizările angajaților, atunci când aceștia parcurg un ”extra mile” și excelează în ceea ce fac.
- Ce extra-beneficii se oferă pentru angajați?
- Meal tickets, în valoare de 50 de lei pentru fiecare zi lucrătoare;
- Medical allowance, în valoare de 4500 lei per an;
- Sick leave achitat (20 de zile lucrătoare);
- Loyalty scheme (o zi de concediu în plus pentru fiecare an lucrat);
- Gym compensation, în valoare de 500 de lei lunar;
- Cursuri de limba engleză, colaborăm cu furnizori de top în predarea limbii engleze de toate nivelurile: de la începători până la avansat. De obicei avem 2-3 grupuri de studenți Amdaris pentru nivelurile intermediate plus și upper intermediate. Nu am anulat cursurile pe perioada pandemie, le ținem online acum;
- Certificări profesionale achitate de companie;
- Team buildinguri, pentru fiecare echipă în parte, atunci când sărbătoresc un succes înregistrat pe proiect sau simt nevoia de a socializa și de a petrece timpul împreună. Acestea se organizau offline în trecut, la moment se organizează online. Fiecare echipă alege ce-și dorește să facă. În trecut echipele au fost la: carting, bowling, quest room; kayaking; cluburi de tir; restaurante/cafenele; degustări de vinuri etc. La moment, aceștia își aleg localul de unde vor să li se facă livrarea la domiciliu și își dau întâlnire online.
- Petreceri corporative de 2 ori pe an (de Revelion și Aniversarea companiei). La moment nu se fac din motive evidente. Compensăm lipsa acestora cu evenimente/seminare online la care avem drept speaker angajați din cadrul companiei, dar și invitați externi;
- Snack-uri în oficiu: marți – iaurt; miercuri – fructe; joi – biscuiți/înghețată (în funcție de sezon); vineri – shared breakfast cu plăcințele/clătite. De asemenea, nu ratăm nicio sărbătoare de genul: Programmers Day; 8 Martie; Halloween etc. când pregătim surprize pentru angajați.
- Flexible hours, angajații au posibilitatea de a-și alege ora la care vor să înceapă și să termine ziua de lucru: 9:00 – 18:00 sau 10:00 – 19:00. Desigur, orarul trebuie să-l aprobe și cu clientul de la proiectul alocat.
- Work from home, și în trecut aveam această opțiune, dar doar în condiții speciale. Acum, pe perioada pandemiei, nu e doar o opțiune, ci o recomandare.
- În ce mod instituția participă la dezvoltarea profesională/personală a angajaților?
Amdaris încurajează și susține atât dezvoltarea personală cât și profesională a angajaților săi. Cum? Prin programul de mentorat intern; traininguri, certificări, cursuri; coaching; participarea la evenimente din domeniul IT dar și organizarea evenimentelor de knowledge sharing pe intern, cum ar fi evenimentul trimestrial: Amdaris Tech& Wine.
Mai nou am început să aplicăm un framework de competențe SFIA (The global skills and competency framework for a digital world). Modelul SFIA include: experiența, abilitățile profesionale, soft skills, calificările și certificările angajatului. La baza SFIA stau 7 nivele de responsabilitate ale tuturor rolurile existente în companie. Asta o să ne ajute să facilităm procesul de creștere profesională, astfel încât angajatul o să identifice nivelul la care se află la moment și va ști exact ce trebuie să îmbunătățească/dobândească pentru a fi eligibil pentru următorul nivel.
SFIA ne va ajuta să încurajăm dezvoltarea continuă. Domeniul IT e foarte complex și într-o permanentă schimbare, e nevoie să fii mereu cu mâna pe puls și să întărești/îmbunătățești abilitățile accumulate de-a lungul timpului, dar și să obții abilități noi.
Dacă cunoști și alte companii care oferă beneficii atât de atrăgătoare ne poți contacta la adresa de email contact@bani.md.