Minune feroviară la Calea Ferată din Moldova. pe 24 decembrie 2025, întreprinderea a reușit performanța istorică de a porni un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Prut 2 – Cahul. Evenimentul a fost marcat drept „premieră”, semn că lucrurile mici contează când șinele sunt ruginite.
Pentru această realizare, CFM a mobilizat un „volum considerabil de lucrări”: s-au reparat rampe, s-a resuscitat un segment de cale ferată care dormea de peste cinci ani, s-au găsit două locomotive funcționale (pentru început) și, desigur, s-au chemat cei mai experimentați mecanici, că nu riști cu novici când faci istorie.
Trenul a pornit eroic cu două locomotive pe tronsonul Basarabeasca – Iargara, după care, probabil din motive de încredere sau economie, a continuat cu una singură. Totul sub supraveghere atentă, cu instructori la bord și emoții pe șine.
CFM anunță cu mândrie că, în cadrul testului, au fost folosite tehnologii moderne: monitorizare video și transmiterea electronică a documentelor. Surse neconfirmate spun că emailul chiar a ajuns la destinație. Mai mult, la stația Cahul a fost restabilită rampa de încărcare-descărcare — pentru prima dată în ultimii 10 ani, fapt notat cu markerul fosforescent al progresului.
Cursa a avut un scop strategic să vadă dacă linia rezistă când trece un tren greu și dacă estacada renovată chiar suportă marfa. Și, a rezistat de data asta.
CFM subliniază și beneficiile ecologice: un asemenea tren poate înlocui până la 100 de camioane, reducând presiunea asupra drumurilor și salvând planeta — cel puțin pe segmentul Basarabeasca–Cahul.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!