BLACK FRIDAY în Moldova! APCSP: unele promoții expuse pe vitrinele magazinelor în această perioadă, pot fi “capcane”

15 Nov. 2021, 15:03
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
15 Nov. 2021, 15:03 // Actual //  MD Bani

În această perioadă de reduceri, mai nou numită Black Friday, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supraveghere a Pieței (APCSP) anunță că, fluxul de cumpărători a crescut considerabil  și se constată o intensificare a comercializării produselor. În acest context, Agenția atenționează consumatorii despre posibilele capcane din partea magazinelor.

În acest sens, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) reiterează faptul că, unele promoții expuse pe vitrinele magazinelor în această perioadă, pot fi eventuale “capcane” pentru consumatori de a scoate mai mulți bani din buzunar pentru produsul dorit. Recomandările reprezentanților APCSP încep de la faptul neadmiterii achiziționării unui preț dublu pentru bun din cauza neatenției, fie provocate de reducerile false sau chiar de aglomerația din piețe și magazine. Puteți ține departe aceste situații neplăcute dacă:

– veți solicita de la comerciant toată informația despre produsul care vă interesează, vânzătorul este obligat să ofere toată informația despre bun, inclusiv despre reducerile existente;

– Etichetele articolelor vestimentare obligatoriu trebuie să conțină informații în limba de stat despre țesătură, producător, importator, instrucțiuni de întreținere a hainelor etc.

– veți fi precauți la prețurile indicate în cadrul ofertelor prin realizarea unui calcul privind raportul preț-calitate;

– veți afla de la vânzător care sunt bunurile la care se oferă reduceri și de ce reducere veți putea beneficia dacă intrați în posesia produsului. Dacă se anunță că în cadrul promoției se realizează o reducere de până la 20%, 30 % sau 80% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să fie comercializat cu o reducere 20%, 30 % sau 80%.

– vă veți convinge printr-un calcul matematic simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;

– veți verifica dacă promoția mai este valabilă. Imediat finalizării perioadei promoționale, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare.

– veți solicita bonul de casă, care va servi ca dovadă a achiziționării produsului, ulterior, în cazul unei eventuale reclamații.

Realitatea Live

24 Dec. 2025, 09:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
24 Dec. 2025, 09:30 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a sesizat Consiliul Concurenței în contextul creșterii semnificative a prețurilor la ouă, care au ajuns în ultima perioadă la niveluri record pe piața internă. Anunțul a fost făcut de ministra Ludmila Catlabuga în cadrul unei emisiuni de la Vocea Basarabiei, care a explicat că autoritățile nu pot impune prețuri, însă pot verifica modul în care acestea sunt stabilite pe lanțul comercial.

Potrivit șefei MAIA, majorarea prețurilor este determinată de mai mulți factori, iar rolul Consiliului Concurenței este de a analiza dacă prețurile afișate la raft corespund costurilor reale sau dacă există eventuale abateri de la regulile concurenței.

„E un mixt de probleme care au generat acest preț al ouălor la raft. Noi, în calitate de minister, am sesizat Consiliul Concurenței, care este responsabil de monitorizarea și formarea prețurilor. Statul nu poate interveni direct în preț, dar poate monitoriza cum s-a format acest preț, de la fermier până la rețelele de magazine, care au un rol important în formarea prețurilor la raft”, a declarat Ludmila Catlabuga.

Ministra a mai precizat că subiectul practicilor neloiale din sectorul agroalimentar este discutat și la nivel parlamentar, în vederea ajustării cadrului normativ.

„Pe platforma parlamentară a comisiei economie, buget și finanțe se discută practicile neloiale în sectorul produselor agroalimentare.

Urmează să fie îmbunătățit și cadrul legal, ca să putem avea prețuri accesibile, corecte față de fermier și față de consumator. Între ei sunt lanțurile de magazine, intermediarii, care au un rol important în formarea prețului”, a subliniat șefa MAIA.

Totodată, Ludmila Catlabuga a menționat că, deși Republica Moldova exportă ouă, asigurarea pieței interne rămâne prioritară.

„Noi exportăm ouă, dar fermierii ne asigură că prioritară este piața internă. E bine că există această oportunitate de export”, a spus ministra.

În luna decembrie 2025, prețul ouălor în Republica Moldova a crescut accentuat, ajungând în unele cazuri la aproximativ 50 de lei pentru 10 ouă, ceea ce reprezintă o majorare de peste 30% față de perioadele anterioare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII