În această perioadă de reduceri, mai nou numită Black Friday, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supraveghere a Pieței (APCSP) anunță că, fluxul de cumpărători a crescut considerabil și se constată o intensificare a comercializării produselor. În acest context, Agenția atenționează consumatorii despre posibilele capcane din partea magazinelor.
În acest sens, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) reiterează faptul că, unele promoții expuse pe vitrinele magazinelor în această perioadă, pot fi eventuale “capcane” pentru consumatori de a scoate mai mulți bani din buzunar pentru produsul dorit. Recomandările reprezentanților APCSP încep de la faptul neadmiterii achiziționării unui preț dublu pentru bun din cauza neatenției, fie provocate de reducerile false sau chiar de aglomerația din piețe și magazine. Puteți ține departe aceste situații neplăcute dacă:
– veți solicita de la comerciant toată informația despre produsul care vă interesează, vânzătorul este obligat să ofere toată informația despre bun, inclusiv despre reducerile existente;
– Etichetele articolelor vestimentare obligatoriu trebuie să conțină informații în limba de stat despre țesătură, producător, importator, instrucțiuni de întreținere a hainelor etc.
– veți fi precauți la prețurile indicate în cadrul ofertelor prin realizarea unui calcul privind raportul preț-calitate;
– veți afla de la vânzător care sunt bunurile la care se oferă reduceri și de ce reducere veți putea beneficia dacă intrați în posesia produsului. Dacă se anunță că în cadrul promoției se realizează o reducere de până la 20%, 30 % sau 80% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să fie comercializat cu o reducere 20%, 30 % sau 80%.
– vă veți convinge printr-un calcul matematic simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;
– veți verifica dacă promoția mai este valabilă. Imediat finalizării perioadei promoționale, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare.
– veți solicita bonul de casă, care va servi ca dovadă a achiziționării produsului, ulterior, în cazul unei eventuale reclamații.