Când dispar mașinile pe motorină și benzină. Ce pregătește Uniunea Europeană

26 Feb. 2024, 08:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Feb. 2024, 08:20 // Actual //  Lupu Eduard

Un mare producător de vehicule electrice solicită oficialilor de la Bruxelles să nu renunțe la obiectivul propus, pentru 2035, de a interzice vânzarea automobilelor noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină. Politicienii iau în calcul, după alegerile din iunie, să propună o revizuire sau chiar să retragă interdicția.

Uniunea Europeană nu trebuie să renunțe la obiectivul propus pentru 2035, susține directorul general al Stellantis, Carlos Tavares. Din acest an urmează să fie interzisă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe benzină sau motorină.

Uniunea Europeană nu trebuie să renunțe la anul 2035

Producătorul de mașini electrice Stellantis doreşte respectarea obiectivului UE de interzicere a motoarelor cu combustie internă. Oficialii de la Bruxelles au stabilit ca interdicția să intre în vigoare din 2035. Din acest an, a stabilit Uniunea Europeană, ar urma să nu se mai producă decât vehicule electrice (EV). Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a făcut aceste precizări într-un interviu acordat publicaţiei germane Welt.

Stellantis este un nou contructor de automobile format din fuziunea PSA Peugeot-Citroën și FCA Fiat Chrysler Automobiles. Compania dezvoltă modele electrice pentru toate mărcile grupului.

„În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susţin această cerinţă. (…) Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziţia. Altfel, dogmatismul va eşua în faţa realităţii şi această tranziţie va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe şi nu neapărat eficientă pentru planetă”, a afirmat Tavares.

Declaraţii şefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii şi industria auto iau în considerare o revizuire a termenului. După alegerile din iunie, Parlamentul European ar putea revizui sau chiar retrage interdicția. Astfel, automobilele cu combustie internă ar putea să se vândă în Uniunea Europeană și după 2035.

În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările cu privire la viitorul industriei auto. Conform deciziei, producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute până în 2035. Acest lucru va duce la interzicerea producției și vânzării de vehicule noi cu motoare pe combustie internă în Uniunea Europeană.

Totuşi, a explicat Carlos Tavares, este nevoie ca subvențiile acordate industriei auto să fie menținute. Doar cu susținerea financiară obiectivul propus de Uniunea Europeană ar putea fi dus la îndeplinire, dat fiind că tehnologia este foarte scumpă.

Maşinile electrice de oraş costă în medie aproximativ 30.000 euro, în Uniunea Europeană. Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă. Din acest motiv producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler. Grupul deține sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari). Noul vehicul este menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

01 Mai 2024, 07:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Mai 2024, 07:37 // Actual //  Lupu Eduard

Încercând să iasă din cea mai severă criză din decenii, Egiptul şi-a scos active de mare valoare la vân­zare, iar marile puteri din regiunea Golfului îşi scot cecurile. În ultimele nouă luni, vizitatori importanţi din Arabia Saudită şi Qatar, cât şi din UAE, au fost zărite în Egipt. Stând pe munţi de cash de pe urma vânză­ri­lor masive de petrol şi gaze, delega­ţiile au în vizor investiţii majore.
Fondul suveran din Abu Dhabi ADQ a achiziţionat recent o partici­paţie de 40%, evaluată la 882,5 mili­oane de dolari într-o firmă egipteană care la rândul său a cumpărat deţi­neri ale guvernului aflat în criză de cash în cadrul a şapte hoteluri, considerate bijuterii ale sectorului egiptean al ospitalităţii.

În februarie, ADQ a anunţat şi o investiţie de 35 miliarde de dolari în Egipt ce include drepturile de trans­for­mare a oraşului Ras El-Hekma. Este cea mai mare tranzacţie din isto­ria Egiptului, iar Cairo a primit cashul în câteva zile, salvându-i eco­nomia.

Finanţarea a ajutat Egiptul să pună în acţiune o mult-aşteptată de­va­lorizare monetară, văzută drept vitală pentru refacerea încrederii in­vestitorilor şi atragerea de noi fon­duri. În februarie 2023, autorităţile din Egipt au listat peste 30 de compa­nii în legătură cu care investitorii puteau depune oferte pentru partici­paţii, în sectoare ca cel financiar, petrolier, imobiliar şi portuar. Iniţial, UAE a fost singurul stat arab care a investit consistent.

Arabia Saudită se luptă cu UAE pentru putere în regiune, dar nu a ac­ţionat decât după tranzacţia de 35 mi­li­arde de dolari încheiată de UAE.

La rândul său, fondul suveran din Qatar poartă discuţii pentru achi­ziţia participaţiei deţinute de guver­nul egiptean în operatorul mobil Vodafone Egypt Telecommunica­tions SAE.

Brandul de benzinării Wataniya Petroleum este de asemenea parţial de vânzare, iar tranzacţia ar fi una majoră, marcând prima privatizare a unei companii deţinute de puternica armată egipteană. În diverse etape, Petromin Corp. din Arabia Saudită şi Abu Dhabi National Oil s-au arătat interesate de acest active.

Autorităţile au sugerat că şi alte active deţinute de companii aflate sub controlul armatei ar putea fi scoa­se la vânzare, un pas care ar duce la îndeplinire cerinţele FMI şi Băncii Mondiale de reducere a controlului statului asupra companiilor. Şi China se luptă pentru influen­ţă în regiune făcând afaceri în Egipt.

Peste 1.500 de companii chineze sunt înregistrate în Egipt. Peste 140 dintre acesteau au investit în această ţară. În 2022, majoritatea investiţiilor au mers către proiecte industriale, urmate de construcţii şi servicii.

De exemplu, compania chineză CSCEC a contribuit la accelerarea procesului de modernizare a Egiptului prin construirea unui district de business cu 20 de turnuri în noua capitală administrativă a ţării.

În perioada 2017-2022, investiţiile chineze în Egipt au avansat cu 317%. În aceeaşi perioadă, investiţiile americane în Egipt au scăzut cu 31%. În această perioadă, comerţul dintre Egipt şi China a înregistrat o creştere fără precedent. Drept urmare, China a devenit cel mai mare partener comercial al Egiptului timp de opt ani consecutiv.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău