Când dispar mașinile pe motorină și benzină. Ce pregătește Uniunea Europeană

26 Feb. 2024, 08:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Feb. 2024, 08:20 // Actual //  Lupu Eduard

Un mare producător de vehicule electrice solicită oficialilor de la Bruxelles să nu renunțe la obiectivul propus, pentru 2035, de a interzice vânzarea automobilelor noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină. Politicienii iau în calcul, după alegerile din iunie, să propună o revizuire sau chiar să retragă interdicția.

Uniunea Europeană nu trebuie să renunțe la obiectivul propus pentru 2035, susține directorul general al Stellantis, Carlos Tavares. Din acest an urmează să fie interzisă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe benzină sau motorină.

Uniunea Europeană nu trebuie să renunțe la anul 2035

Producătorul de mașini electrice Stellantis doreşte respectarea obiectivului UE de interzicere a motoarelor cu combustie internă. Oficialii de la Bruxelles au stabilit ca interdicția să intre în vigoare din 2035. Din acest an, a stabilit Uniunea Europeană, ar urma să nu se mai producă decât vehicule electrice (EV). Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a făcut aceste precizări într-un interviu acordat publicaţiei germane Welt.

Stellantis este un nou contructor de automobile format din fuziunea PSA Peugeot-Citroën și FCA Fiat Chrysler Automobiles. Compania dezvoltă modele electrice pentru toate mărcile grupului.

„În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susţin această cerinţă. (…) Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziţia. Altfel, dogmatismul va eşua în faţa realităţii şi această tranziţie va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe şi nu neapărat eficientă pentru planetă”, a afirmat Tavares.

Declaraţii şefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii şi industria auto iau în considerare o revizuire a termenului. După alegerile din iunie, Parlamentul European ar putea revizui sau chiar retrage interdicția. Astfel, automobilele cu combustie internă ar putea să se vândă în Uniunea Europeană și după 2035.

În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările cu privire la viitorul industriei auto. Conform deciziei, producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute până în 2035. Acest lucru va duce la interzicerea producției și vânzării de vehicule noi cu motoare pe combustie internă în Uniunea Europeană.

Totuşi, a explicat Carlos Tavares, este nevoie ca subvențiile acordate industriei auto să fie menținute. Doar cu susținerea financiară obiectivul propus de Uniunea Europeană ar putea fi dus la îndeplinire, dat fiind că tehnologia este foarte scumpă.

Maşinile electrice de oraş costă în medie aproximativ 30.000 euro, în Uniunea Europeană. Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă. Din acest motiv producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler. Grupul deține sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari). Noul vehicul este menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

26 Iul. 2024, 15:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Iul. 2024, 15:19 // Actual //  Lupu Eduard

În șase luni ale anului 2024, veniturile totale ale bugetului de stat au constituit cca 31,3 miliarde de lei, înregistrând o creștere de peste 2,3 miliarde de lei sau cu 8,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Date publicate de Ministerul Finanțelor arată că veniturile din impozitul pe venit s-au redus cu 297,5 milioane de lei, la 6,1 miliarde de lei în șase luni le anului 2024 față de perioada similară a anului precedent. Încasările din impozitul  pe proprietate s-au comprimat cu 530 milioane de lei, la 4,7 miliarde de lei.

Totodată, taxa din comerțul exterior s-a redus cu 147,6 milioane de lei, la 1,1 miliarde de lei.

Granturile externe s-au comprimat cu 213,5 milioane de lei, la 500 milioane de lei.

Încasările din veniturile administrate de către Serviciul Fiscal de Stat reprezintă 14,4 miliarde de lei, iar din cele administrate de către Serviciul Vamal – 17,7 miliarde de lei.

Cheltuielile bugetului de stat au constituit 37,5 miliarde de lei. Comparativ cu perioada similară a anului 2023, acestea sunt mai mari cu 2% sau cu 749 milioane de lei.

Executarea bugetului de stat, la finele lunii mai s-a încheiat cu un deficit în sumă de 6,2 miliarde de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău