Danezii își consolidează dominația globală la transportul de mărfuri după achiziția Schenker

13 Sept. 2024, 11:33
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Sept. 2024, 11:33 // Actual //  bani.md

Grupul danez de transport DSV A/S a anunţat vineri că a semnat un acord de 14,3 miliarde de euro (15,85 miliarde de dolari) pentru achiziţionarea diviziei de logistică Schenker a Deutsche Bahn AG, potrivit Reuters.

În urma tranzacţiei, compania daneză ar putea deveni cel mai mare transportator de mărfuri din lume. Preluarea Schenker de către DSV este cea mai costisitoare achiziţie a unei firme daneze.

“Achiziţionarea Schenker este o tranzacţie importantă pentru DSV, care va crea un jucător lider mondial în domeniul serviciilor logistice şi de transport”, se arată într-un comunicat al DSV.

Conform datelor companiei de brokeraj Sydbank, în urma tranzacţiei, DSV devine cea mai mare companie de transport şi logistică din lume, depăşind grupul elveţian Kuehne und Nagel, atât în privinţa veniturilor, cât şi a volumului de marfă.

Entitatea combinată va avea venituri de 293 miliarde coroane daneze (43,52 miliarde de dolari), pe baza rezultatelor financiare din 2023, şi aproximativ 147.000 de angajaţi în peste 90 de ţări, a precizat DSV.

Schenker este un furnizor global de servicii logistice şi de transport, cu peste 70.000 de angajaţi la nivel mondial, responsabil pentru mai mult de o treime din veniturile Deutsche Bahn. Compania are 1.850 locaţii pe plan global, din care aproximativ 15.000 în Germania.

În decembrie 2023, Deutsche Bahn a anunţat că va analiza o posibilă vânzare a DB Schenker. O tranzacţie ar ajuta operatorul feroviar controlat de statul german să îşi reducă datoriile şi să modernizeze operaţiunile locale, o prioritate pentru Executivul de la Berlin.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII