Director Vânzări, ce întrebări să-i adresezi la interviul de angajare? Sfaturi de la Alina Andriuță

06 Dec. 2021, 12:17
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
06 Dec. 2021, 12:17 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Trebuie să angajezi un director de vânzări, dar nu știi ce întrebări să-i adresezi sau vrei să să te angajezi ca director de vânzări și nu știi la ce întrebări să te aștepți? Alina Andriuță, business consultant și trainer își dezvălui întrebările pe care le oferă pentru un director de vânzări.

Întrebări Orientare către rezultat

1. Ce înseamnă management?
2. Ce vă place în procesul de conducere?
3. Cu ce rezultate profesionale vă mândriți. Cum le-ați obținut?
4. Care sunt funcțiile unui Director de Vânzări?

Întrebări Capacitatea de luare decizii. Mobilitate contextuală

1. Ați venit la serviciu, nu funcționează CRM-ul, programatorii au dat 10 ore pentru eliminarea cauzei tehnice. Ce faceți?
2. Nu ați executat o sarcină în deadline, aveți nevoie de încă 4 ore. Ce faceți?
3. Proprietarul a crescut planul cu 30%. Ce faceți?
4. La data de 20 a lunii Departamentul de vânzări a îndeplinit doar 60% plan. Ce faceți?
5. Formula de calcul a îndeplinirii planului vânzări la zi.

Întrebări Leadership

1. 5 ABILITĂȚI ALE UNUI BUN CONDUCĂTOR
2. 5 vânzători. 2 dintre ei au îndeplinit planul personal de vânzări 140%, ceilalți trei nu au ajuns nici la 80%. De ce s-a întâmplat asta, cine e responsabil?
3. Ești singurul din departament care are experiență de a închide tranzacții cu valoare mare. Ai un client la care trebuie să mergi pentru a face vânzarea. Cum vei proceda?
-Vei trimite un vânzător (probabilitate 20% de succes);
-Vei merge tu cu vânzătorul (probabilitate 50% de succes);
-Vei merge singur (probabilitate 95% de succes);

Întrebări Putere și influență

1. Enumeră 3 cazuri când nu e indicat să-ți menții punctul de vedere în discuție
2. Cel mai bun vânzător încalcă disciplina. Ce faci?

Întrebări Hard skills

1. Enumeră cele 5 etape ale vânzării.
2. 3 tehnici de stabilire a contactului în Retail, B2B, B2C
3. 3 modalități de lucru cu obiecția Scump, Mă mai gândesc
4. Excel
5. Explică  modalitățile de stabilire a planului de vânzări

De asemenea, în cazul în care Alina Andriuță selectează anumite persoane le oferă și o temă de acasă.

Tema de acasă pentru cei “aleși”

  • Modele de rapoarte de vânzări cu explicații;
  • Descriere detaliată a etapelor pâlniei de vânzări;
  • Elaborați structura organizatorică pentru o rețea-10 magazine, – 4 sunt în afara orașului, – 1 online;
  • Elaborați schema de motivație financiară a vânzătorilor;
  • Elaborați un scenariu de vânzări-apel de intrare.

Realitatea Live

28 Mart. 2024, 13:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2024, 13:02 // Actual //  bani.md

Salariile mici, fluctuația mare de cadre și sistemul birocratic sunt doar câțiva din factorii care provoacă criza de cadre din administrația publică, au afirmat invitații emisiunii „Consens Național” difuzată luni, 25 martie curent, la RLIVE TV.

Veaceslav Ioniță, expert în domeniul administrației și finanțelor publice, și Stella Jemna, fostă șefă de Cabinet al prim-ministrei Natalia Gavrilița, reprezentantă de țară a Fondului regional de investiții WNISEF, sunt de părere că statul trebuie să își revadă politicile pentru a înțelege de câți funcționari are nevoie și care este nivelul lor de pregătire.

„Noi dispărem, ei se înmulțesc. Astăzi sunt mai puțini funcționari decât acum 20 de ani, dar raportați la numărul de populație care a mai rămas în țară ei sunt mai mulți pe cap de locuitor. Statul și-a redus din competențele sale și a digitalizat multe servicii și acum ar fi bine să fie regândit și sistemul de administrare la nivel central și local”, a menționat Veaceslav Ioniță.

Stella Jemna a afirmat că autoritățile trebuie să-și revadă structurile administrative și să investească mai mult în pregătirea noilor funcționari. Potrivit ei, tinerii nu sunt gata să acceadă în funcții manageriale, iar cei cu experiență nu sunt deschiși pentru cooperare.

„Ceea ce se întâmplă cu forța de muncă din administrație astăzi este radiograma la ceea ce nu s-a făcut în ultimii 30 de ani. Faptul că noi nu am investit în acești oameni, că mulți dintre cei care lucrează în ministere nu sunt calificați este rezultatul politicilor unui stat. Este foarte important să avem centre de calificare moderne deoarece ceea ce se învață acum nu mai este relevant”, a afirmat fost șefă de cabinet al prim-ministrei Natalia Gavriliţa.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Inițiative Strategice, fiecare al cincilea post din Guvern este vacant. Cele mai afectate sunt ministerele Culturii și Mediului care duc lipsă de aproximativ 30 la sută din numărul de angajați. Fiecare al patrulea post este vacant și în cadrul ministerelor Sănătății, Finanțelor și Afacerilor Externe. Cel mai bine asigurat cu cadre este Ministerul Educației și Cercetării care are vacante 11 la sută din posturi.

Studiul IPIS a fost realizat în cadrul inițiativei „Administrarea social responsabilă a finanțării externe”, în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, cu suportul Fundației Soros Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău