După pandemie, Pfizer dorește să mărească prețul vaccinurilor pentru a obține mai mult profit

30 Mart. 2021, 14:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
30 Mart. 2021, 14:14 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În prezent, Pfizer își vinde vaccinul către SUA cu 19,50 de dolari pe doză, mult sub prețul obișnuit al serurilor care este de 150 sau 175 de dolari.

Conform publicației americane The New York Post, Pfizer și-ar dori să își transforme vaccinul într-o vacă din care poate să mulgă mai mulți bani. Producătorul vede o oportunitate semnificativă de a crește prețul vaccinului odată ce trecem de perioada cea mai grea a pandemiei, citează Wall-Street.

Frank D’Amelio, șeful operațiunilor financiare de la Pfizer, a sugerat că, deocamdată, prețul pentru vaccinul produs de Pfizer este setat în așa fel încât guvernele să-și poată permită să obțină doze și să țină pandemia sub control.

Totuși, condițiile normale de pe piață încep să se întoarcă la normal din cauza faptului că, treptat, pandemia devine din ce în ce mai controlată.

Așadar, D’Amelio a sugerat că aceste condiții mai puțin urgente ar putea să fie în avantajul Pfizer, care are vaccinul cu cea mai mare rată de eficiență.

„Factori precum eficiența, capacitatea de a amplifica sistemul imunitar, dar și utilitatea clinică a vaccinului vor deveni foarte importante, ceea ce ne oferă o oportunitate semnificativă în domeniul prețului”.

Totuși, Pfizer a spus și că, până în 2022, se așteaptă ca guvernele să fie principalii cumpărători ai vaccinurilor produse de ei, lucru care îi va determina să mențină prețurile scăzute.

„Recunoaștem faptul că oamenii au nevoie de acest vaccin, așa că am menținut prețul în așa fel încât toată lumea să și-l poată permite, spre deosebire de modelul obișnuit de stabilire a prețului în funcție de valoarea produsului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Pfizer pentru publicația The New York Post.

Gigantul Farma se așteaptă la câștiguri de peste 15 miliarde de dolari în urma vânzării vaccinului anti-COVID, cu un profit de peste 20% care vine din veniturile aduse de vaccin.

D’Amelio, CFO-ul Pfizer a spus că aceste profituri ar putea să crească și mai mult odată ce trece situația pandemică.

„Evident, vom ajunge la un preț mai mare. În plus, cu cât producem mai multe vaccinuri, cu atât costul de producție va crește.”

Vaccinarea anuală împotriva COVID

În ciuda faptului că Pfizer consideră că va obține profituri din vaccin și în viitorul apropiat, compania farmaceutică a spus că, cel mai probabil, oamenii vor trebui să se vaccineze în fiecare an ca să țină departe variantele periculoase ale COVID-19.

Compania deja a lansat un studiu în care analizează posibilitatea de a folosi a treia doză de vaccin pentru a lupta cu tulpinile COVID-19.

Realitatea Live

22 Nov. 2025, 11:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2025, 11:04 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Până la sfârșitul acestui an, piața globală de media ar putea fi martora uneia dintre cele mai mari tranzacții din istoria industriei. Netflix, Paramount și Comcast și-au exprimat oficial interesul pentru achiziția gigantului Warner Bros. Discovery – conglomeratul care controlează HBO Max (platforma celebră pentru „Game of Thrones”), studioul Warner Bros. (deținătorul francizelor „Harry Potter” și „Lord of the Rings”) și un vast portofoliu de canale, inclusiv CNN.

Warner Bros. Discovery traversează o perioadă complicată, marcată de datorii uriașe și probleme financiare. Inițial, conducerea companiei intenționa să divizeze businessul, însă în octombrie 2025 a luat decizia radicală de a scoate întreg grupul la vânzare.

Indiferent de configurația finală, orice acord va fi analizat minuțios de autoritățile antitrust din Statele Unite. Dacă Netflix ar reuși să cumpere Warner Bros. Discovery, tranzacția ar uni două dintre cele mai influente platforme de streaming din lume: Netflix și HBO Max. O astfel de concentrare ridică mari îngrijorări la Hollywood, mai ales din cauza poziției CEO-ului Netflix, Ted Sarandos, care a criticat în repetate rânduri modelul de distribuție tradițională în cinematografe, considerându-l neprofitabil.

Celelalte două scenarii sunt la fel de sensibile. O înțelegere cu Comcast ar reuni Universal Pictures cu Warner Bros., iar o achiziție de către Paramount ar pune sub același acoperiș Paramount Pictures și Warner Bros. În ambele cazuri, două dintre marile „majors” tradiționale ale Hollywoodului ar fi absorbite într-un singur conglomerat – o situație care ar putea genera un risc real de monopol în producția cinematografică și în distribuție.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII