În fiecare a patra familie din Moldova soțiile câștigă mai mult decât soții. Cel puțin așa arată datele ultimului sondaj realizat de CBX-Research la comanda IDIS Viitorul. În alte 30% de familii ambii câștigă la fel și în 47% din familii soții câștigă mai mult, susține economistul Veaceslav Ioniță.
Cei drept declarațiile soților și a soțiilor deferă esențial.
Astfel doar 13,6% din bărbați recunosc că soțiile câștigă mai mult, iar dacă întrebi soțiile afle că de fapt în 1/3 de familii soțiile câștigă mai mult.
La sat bărbații sunt mai sinceri și declarația lor este mai apropiată de declarațiile soțiilor, dar la orașe, ei din contra preferă să nu observe că soțiile câștigă mai mult.
Când am ceva timp, public toate datele la capitolul cine câștigă și cine cheltuie mai mult în familie.
La un an după ce a demonstrat calitatea produselor și a devenit primul producător autohton cu dreptul de a exporta ouă moldovenești în Uniunea Europeană, George Standard face un pas important în extinderea afacerii. Întreprinderea producătoare de carne, ouă și semifabricate, din raionul Edineț, anunță debutul direct pe piața românească.
După mai multe etape de verificări și confirmare a standardelor de calitate impuse de piața europeană, avicola a primit undă verde să vândă ouăle în rețeaua de supermarketuri Auchan din România. Este o victorie pentru producătorul autohton care spune că anume calitatea produselor sale face diferența atât pe piața internă, cât și cea externă.
„Suntem unici prin faptul că alimentăm păsările cu hrană naturală și îmbogățită, în care adăugăm flori de trifoi, mușețel și calendula. Nu utilizăm aditivi sau pigmenți sintetici. Folosim un conținut ridicat de porumb, ceea ce face ca gălbenușul să capete o culoare naturală, intensă, care nu poate fi obținută cu coloranți artificiali. Culoarea, gustul și structura oului nostru sunt complet naturale, ceea ce face ca produsele George Standard să fie diferite față de alte mărci de pe piața românească”, susține fondatorul Gheorghe Bîrlădean.
„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele”
Întreprinderea are în producție o gamă diversificată de produse – de la ouă și carne de pui, până la semifabricate din carne, mezeluri, pește și lactate. Producătorul moldovean cucerește deja piața românească cu ouă de calitate, dar țintește în viitor spre piața europeană cu peste 400 de milioane de consumatori.
„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele. Ne dorim să creștem producția și să devenim mai puternici ca producător european. Vom face tot posibilul să nu dezamăgim nici la capitolul calitate, nici la cel de stabilitate. Vrem ca fiecare cumpărător, luând în mână oul nostru, să poată spune: «Acesta este produs în Republica Moldova și este într-adevăr de o calitate înaltă». Exact așa cum se spune despre produsele Made in Japan sau Made in Germany”, afirmă Gheorghe Bîrlădean.