Grandiosul Golden Gate din apropierea Republicii Moldova are denivelări și fisuri din cauza unor erori de execuție

03 Nov. 2023, 11:50
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Nov. 2023, 11:50 // Actual //  bani.md

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că denivelările și fisurile asfaltului pe podul peste Dunăre de la Brăila nu sunt cauzate de traficul greu, ci de erorile de execuție la producerea și așternerea covoarelor asfaltice.

„În timpul caniculei, noi am instituit restricții de 7,5 tone, pentru că acestea pot ajuta la degradarea mixturilor bituminoase. Evident că acesta nu este factorul principal, acesta este un factor colateral, să spun așa. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă. Am solicitat de la toți experții, inclusiv intern, CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică – n.red.) ne-a prezentat un raport săptămâna trecută, care a fost comunicat antreprenorului și supervizorului lucrării, că nu au respectat rețeta, nu au respectat producerea și așternerea așa cum ar fi trebuit”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol, citat de Economedia.

Întrebat dacă este nevoie de reasfaltarea întregului pod de la Brăila, Pistol a declarat că așteaptă măsurile de remediere din partea consultantului.

„Concluziile raportului sunt clare. Nu au fost respectate rețeta și tehnologia. Măsurile de remediere le așteptăm din partea consultantului. Consultanța va veni cu o propunere. Am deschis revendicări și vom executa garanția de bună execuție și o vom face dacă nu remediază”, a mai spus Pistol.

În privința variantei Jijila, Pistol a precizat că stadiul e avansat și în două luni ar putea fi deschisă varianta lungă, dar graficul transmis de WeBuild, constructorul podului, este pentru octombrie 2024.

Miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut șefului CNAIR să facă demersurile pentru deschiderea podului de la Brăila şi pe timpul nopții.

”În iulie s-a dat drumul la circulație. Și-au luat angajamente mărețe că pe parcursul nopții vor da jos macaralele. Au demontat parțial prima macara. Vreau să luați decizia să se circule, nu văd motivul pentru care se întrerupe circulația, cât timp macaralele tot nu se dau jos. Când vor fi mobilizați să vină dânșii la CNAIR să ceară să le dea jos…până atunci …circulație 24 de ore din 24”, a spus Sorin Grindeanu.

Totodată, ministrul a transmis că, pentru întârzierea proiectului și neconformități, CNAIR a penalizat WeBuild cu 80 de milioane lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

20 Nov. 2025, 13:27
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
20 Nov. 2025, 13:27 // Actual //  Grîu Tatiana

Exportul de gaze din România către Ucraina a fost reluat la finalul lunii trecute și se estimează că va continua pe întreaga perioadă a iernii, Kiev-ul confruntându-se cu un deficit major de gaze, ca urmare a distrugerilor provocate de atacurile Rusiei asupra infrastructurii de extracție și transport.

Deși actualele livrări sunt direcționate oficial către Ucraina, presa de la București scrie că există incertitudini dacă o parte din gaze ajunge și în regiunea transnistreană.

”Nu este clar dacă actualele importuri ajung exclusiv în Ucraina sau dacă alimentează și regiunea separatistă Tiraspol a Republicii Moldova, însă în viitor, în urma semnării acordului de achiziționare de gaze naturale americane din terminalele grecești, în mod sigur prin România vor tranzita volume mai ridicate de gaze către Ucraina”, precizează jurnaliștii de peste Prut.

Conform datelor furnizate, în ultimele două zile ale lunii trecute, prin punctul de interconectare Isaccea–Orlovka au fost transportate în Ucraina circa 0,8 milioane mc de gaze zilnic, atingând un vârf de 1,1 milioane mc pe 5 noiembrie, depășind astfel rezervările inițiale.

În prezent, livrările se efectuează doar prin una dintre cele trei conducte istorice care transportau gaze rusești către Balcani, Isaccea–Orlovka 1, cu o capacitate de 14 milioane mc. Dacă fluxul rămâne concentrat pe această conductă, România va trebui să asigure simultan consumul intern, aprovizionarea Republicii Moldova și, parțial, cea a Ucrainei, ceea ce ar putea genera presiuni în zilele geroase.

Noul val de atacuri asupra infrastructurii energetice ucrainene, început în ianuarie 2025, a redus producția internă cu aproximativ 60%, obligând Ucraina să importe 4,4 miliarde mc de gaze pentru sezonul de încălzire 2025–2026, finanțarea acestor importuri fiind parțial asigurată de compania de stat Naftogaz și sprijin internațional.

Potrivit specialiștilor, creșterea importurilor și a prețurilor afectează direct securitatea energetică regională, inclusiv a Republicii Moldova, care depinde de fluxurile de gaze prin România.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII