Grupul de presă REALITATEA la „Fabricat în Moldova”: Cum promovăm produsele autohtone în media. Trucuri de PR

04 Feb. 2023, 15:38
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
04 Feb. 2023, 15:38 // Actual //  MD Bani

Directoarea executivă a Grupului de presă REALITATEA, Otilia Cotruța, a pregătit un atelier informativ pentru antreprenorii prezenți la „Fabricat în Moldova”, ediția XX.

La Moldexpo Otilia Cotruța care vorbit mediului de afaceri și vizitatorilor despre cum să promovezi produsele autohtone în media ca să fii apreciat și recunoscut.

Otilia Cotruța a mai vorbit și despre care sunt instrumentele practice pentru strategii de PR de succes.

„Oferă exclusivitate, valoare extra și nu uita de valorile personale. Nu este neapărat să urmăm trendurile de pe TikTok, este obligatoriu să comunicăm exact așa cum dorim să fim recunoscuți și asociați… Pentru ca oamenii să vorbească despre tine, despre compania sau despre produsul tău, trebuie să comunici eficient cu mass-media. Aplicarea unor elemente de bază PR, cunoașterea modului de a gestiona mass-media, evidențierea mesajului tău și a-l remarca sunt toți pași cheie în orice campanie de PR. Începeți procesul de construire a relațiilor pozitive cu redacțiile, jurnaliștii și instituțiile de știri. Acest lucru va ajuta la atragerea atenției asupra mărcii și va încuraja mass-media să promoveze compania gratuit… Expozițiile și evenimentele tematice sunt o oportunitate de a atrage atenția asupra unei afaceri, de a promova noi produse sau servicii și de a aduce informații clienților țintă. PR-ul este o șansă reală de a risipi toate îndoielile clienților și de a le consolida încrederea”, a declarat Otilia Cotruța.

Amintim că circa 350 de companii își vor expune și vinde produsele la expoziția „Fabricat în Moldova” 2023.

Expoziția este organizată în parteneriat cu Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA). În acest an, spațiul dedicat agenților economici va fi de 3 000 metri pătrați. La eveniment vor participa mai multe delegații străine din țări precum: România, Italia, Spania, Japonia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Belgia, Ucraina și Polonia.

Noutatea expoziției din acest an este organizarea unui forum dedicat vinificației. Camera de Comerț și Industrie speră că numărul vizitatorilor va ajunge la 50 000 – 60 000. De asemenea, pe perioada expoziției vor vi organizate mai multe ateliere informative pentru participanți printre care ateliere dedicate antreprenoriatului social și învățământului dual.

Expoziția „Fabricat în Moldova” va fi organizată în perioada 1-5 februarie în incinta Centrului Expozițional „MOLDEXPO”.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO