Imperiul familiei Razloga „înghite” magazinele Green Hills și Velmart

09 Aug. 2024, 15:39
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
09 Aug. 2024, 15:39 // Bani și Afaceri //  bani.md

Imperiul de afaceri al familiei Razloga, care controlează deja lanțurile de magazine Bonus, Local (prin SRL Imensitate), precum și branduri internaționale precum JYSK și Instreet, este pe cale să se extindă prin preluarea rețelelor de magazine Green Hills și Velmart. Consiliul Concurenței a anunțat că analizează notificarea concentrării economice legate de această achiziție.

Conform comunicatului emis de Consiliul Concurenței, „operațiunea de concentrare economică urmează a se realiza prin achiziționarea de către SRL Imensitate a câte 100% din cotele-părți ale capitalului social al întreprinderilor Vistarcom SRL și Cviza-M SRL”. Cele două companii sunt cunoscute pentru activitatea lor în comerțul cu amănuntul de produse alimentare și de consum curent prin intermediul rețelelor de magazine Green Hills și Velmart.

În vederea stabilirii compatibilității acestei concentrări economice cu mediul concurențial normal, Consiliul Concurenței va analiza operațiunea notificată, în conformitate cu Legea concurenței nr. 183 din 11.07.2012 și Regulamentul privind concentrările economice, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Concurenței nr. 17 din 30.08.2013.

Oleg și Tatiana Razloga, fondatorii acestui vast imperiu de afaceri, au construit în ultimii 21 de ani una dintre cele mai puternice rețele comerciale din Republica Moldova, Tarol-DD Holding. Printre brandurile deținute de familia Razloga se numără magazinele Bonus, Local, JYSK, Instreet, și Avocado (fosta Împărăția Curățeniei). În 2022, veniturile Tarol-DD au atins 774,82 milioane de lei, cu un profit net de 97,75 milioane de lei.

Compania Imensitate SRL, parte a holdingului Tarol-DD, a generat în 2022 venituri de 1,89 miliarde de lei, cu un profit net de 73,7 milioane de lei. În ultimul an, compania și-a dublat aproape veniturile și și-a crescut profitul de 2,6 ori, angajând suplimentar 167 de persoane, ajungând astfel la un total de 956 de angajați.

Recent, Oleg Razloga a fondat o nouă companie, Mego by Tarol, administrată de fiul său Dmitri, însă datele financiare ale acesteia nu sunt încă disponibile public.

Familia Razloga este implicată și în alte afaceri, printre care producerea de energie electrică prin compania Ramiol Energy, și comerț prin Olpem-Group și Rosauto Mig. Aceste companii sunt administrate de membrii familiei Razloga și contribuie la diversificarea portofoliului vast al imperiului familiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII