Podul de la Bumbăta, peste râul Prut, construit cu mare entuziasm să reducă aglomerația de la Vama Albița, nu își dovedește eficiența, iar una dintre explicații este că vameșii de la noul punct de frontieră nu au infrastructura necesară pentru a face controale corespunzătoare, scrie romania actualități.
Podul de pontoane de peste Prut de la Bumbăta, punct nou de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova, construit anul acesta pentru a reduce aglomerațiile din Vama Albița, are o singură arteră de intrare în țară și una de ieșire, iar programul de lucru este doar pe timp de zi, de la ora 8:00 până la ora 20:00.
Oficialii județului Vaslui susțin că obiectivul încă nu reușește să preia atâtea vehicule câte ar fi nevoie pentru fluidizarea traficului din Vama Albița, motiv pentru care în cel mai mare punct de trecere a frontierei de pe granița de est a Uniunii Europene traficul rămâne la fel de intens, spun primarii din zonă.
Ioan Ciupilan, de pildă, primarul municipiului Huși, oraș prin care trec aproape toate autocamioanele care intră în România prin Vama Albița, susține că numărul acestor vehicule de mare tonaj a crescut în ultimul timp, iar șoferii acestora spun că preferă să tranziteze tot Vama Albița, întrucât ar trebui să ocolească dacă ar dori să intre în România pe la Bumbăta.
Autoritățile din Vaslui consideră că, de fapt, punctul de trecere a frontierei de la Bumbăta nu are deocamdată infrastructura vamală care să îi permită să preia un număr prea mare de vehicule, însă treptat situația se va îmbunătăți.