Istoria unui cuplu din Moldova care creează woodbaguri. Au atras atenția unui investitor din România

10 Iun. 2021, 13:27
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
10 Iun. 2021, 13:27 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Cuplul din Republica Moldova, Maria și Mihai Bumbu, creează un produs unic din țara noastră – woodbaguri. Aceștia folosesc lemn și pânză de iută pentru a crea pungi ecologice din lemn. Cuplu a participat la emisiunea din România „Imperiul Leilor” de la ProTV.

În urmă cu 9 ani cuplul a început o afacere în domeniul publicitar, pe care mai târziu au transformat-o într-o companie de decorațiuni personalizate. De ceva timp, cei doi au lansat propriul lor produs, unic în Moldova – pungile din lemn și pânză de iută.

La emisiunea „Imperiul Leilor” cei doi cerut 200.000 de euro pentru 20% din companie, cei doi au prezentat ideile lor în fața „leilor”. Pungile sunt produse în Republica Moldova, iar cuplul a deschis o societate comercială și în România.

Maria și Mihai Bumbu vor să înceapă să comercializeze produsul lor în toată lumea, Uniunea Europeană, SUA, etc.

„Piața pe care noi vrem să o cucerim ar fi Uniunea Europeană, America, Australia, Japonia și o parte din țările CSI. Noi dorim să-l realizăm în jur de 4 euro pe unitate.”, a declarat Mihai Bumbu.

La moment se produc 4000 de woodbaguri pe lună și doresc să mărească producția până la cel puțin 40.000 de pungi pe lună. Pentru aceasta aveau nevoie de un partener care să ofere investiții.

La moment pentru companie lucrează 20 de oameni full timr și alții 20 lucrează part-time.

În cele din urmă cuplul a reușit să-l convingă pe unul dintre „lei” să le ofere inestiții. Este vorba de Dan Șucu, proprietar MOBEXPERT România, care le-a oferit 200.000 de euro pentru 40% din companie.

„Cel mai important este faptul că „leii” au pus valoare și pe relația umană, nu doar pe cea financiară, ceea ce pentru noi este primordial.”, a menționat Maria Bumbu.

Datorită acestor investiții, cuplul Maria și Mihai Bumbu vor deschide o fabrică de woodbaguri.

 

 

 

 

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII