Miliardarul nepalez care controlează Moldcell cumpără un renumit jucător de pe piața fast-food din Rusia

03 Ian. 2022, 19:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
03 Ian. 2022, 19:00 // Bani și Afaceri //  bani.md

Miliardarul nepalez Binod Chaudhary, care controlează al doilea operator de telefonie mobilă din Republica Moldova, Moldcell urmează să cumpere unul dintre cei mai renumiți jucători de pe piața de fast-food din Rusia, Gallina Blanca, prin intermediul companiei CG Foods din Nepal.

GBFoods, un important producător de produse alimentare instant sub marca Gallina Blanca, a decis să părăsească Rusia. Întreprinderea companiei din regiunea Nijni Novgorod va fi cumpărată de compania nepaleză  CG Foods, care produce tăiței Wai Wai. Valoarea tranzacției poate fi în intervalul 1–1,5 miliarde de ruble (aproximativ 178 mil. de euro). Vânzările de tăiței instant în Rusia sunt în creștere, dar CG Foods va trebui să investească în promovarea unui nou brand pentru țară și în dezvoltarea producției.

Serviciul Federal Antimonopol (FAS) a aprobat petiția CG Foods LLC de a achiziționa 100% din CJSC Europe Foods GB. FAS a raportat acest lucru pe 30 decembrie. Europe Foods GB este structura rusă a GBFoods din familia spaniolă Caruglia, care produce produse alimentare instant sub marca Gallina Blanca. Din 1998, Europe Foods GB operează o fabrică în regiunea Nijnii Novgorod, unde produce cuburi de bulion, bulion liber, condimente și paste.

În 2020, veniturile Europe Foods GB au scăzut cu 6%, la 1,52 miliarde de ruble, profitul net a crescut cu 33%, la 133 de milioane de ruble. Aproximativ 70% din produse sunt vândute în Rusia, restul este exportat în țările CSI.

CG Foods din Nepal este controlată de miliardarul nepalez Binod Chaudhary, care în anul 2020 a achiziționat compania de telefonie mobilă din Republica Moldova, Moldcell.

Prezent în topul Forbes al celor mai bogați oameni ai planetei, cu o avere de1,7 miliarde de dolari, Binod Chaudhary controlează CG Corp Global și este singurul miliardar al Nepalului. Cele mai mari active ale sale sunt o participație de control la Nabil Bank și CG Foods din Nepal, producătorul popularului tip de taitei Wai Wai.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII