Nu ai nevoie de vaccin și nici să stai în carantină. Insula care se redeschide turiștilor

25 Mart. 2021, 07:00
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
25 Mart. 2021, 07:00 // Au Bani //  MD Bani

Din 25 martie, turiștii, inclusiv cei nevaccinați vor putea ajunge în vacanță Arhipelagul Seychelles, din Oceanul Indian doar prin prezentarea unui test PCR negativ pentru a se bucura de plajele paradisiace.

Insulele Seychelles urmează să atingă pragul imunității colective, au fost deja administrate 90.000 de doze la o populație de 98.000 de locuitori, mai mult de 27.400 de persoane au primit o a doua doza a vaccinului chinez Sinopharm sau AstraZaneca.

De la începutul epidemiei, arhipelagul din Oceanul Indian a înregistrat 3.566 de cazuri de Covid-19 și 16 decese.

Destinația africană a fost prima din lume care a introdus un „drept de intrare” preferențial pentru călătorii vaccinați (cu ambele doze). Vizitatorii aveau nveoie și de test pentru a se putea caza într-un hotel aprobat de autorități.

Din 25 martie, turiștii care vor dori să ajungă acolo vor trebui să prezinte un test negativ efectuat cu cel puțin de 72 de ore înainte de îmbarcare și trimis în prealabil autorităților pe un site creat special pentru acest lucru.

Turiștii vor fi cazați doar în hotelurile certificate de autorități. Două treimi din cele 700 de unități turistice din arhipelag vor fi deschise cu un plan de gestiune în cazul depistării unui caz de Covid-19, precizează FranceTVInfo.

În locurile publice va fi necesară purtarea măștii. Pentru a ajunge la restaurant sau la SPA vei avea nevoie de rezervare prealabilă.  Barurile, cluburile de noapte și cazinourile rămân închise..

Compania aeriană Air Seychelles va oferi zboruri între arhipelag și Dubai timp de două luni, în timp ce Emirates Airlines va trece în această vară pe un zbor zilnic către Mahé.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII